Ponad 70% polskich internautów regularnie korzysta z tego portalu. Reklama na YouTube może więc być idealną okazją do zwiększenia świadomości marki i promowania swoich usług. Jednak żeby reklama była skuteczna, trzeba ją umiejętnie stworzyć. Poniżej kilka ważnych rad, jak odpowiednio przeprowadzić reklamę na Youtube.
Dlaczego warto prowadzić reklamę na Youtube?
Liczba użytkowników korzystających z tego portalu jest już naprawdę dobrym argumentem. Jednak to nie koniec! Serwis od Google ma jeszcze kilka poważnych asów w rękawie, które jeszcze bardziej przekonają do promowania swojej marki właśnie tam. Odpowiada on ogólnej tendencji mody i popytu na content audiowizualny. Jak pokazują badania, użytkownicy coraz częściej wolą oglądać film niż zdjęcia. Content audiowizualny staje się coraz popularniejszy, co znajduje również przełożenie w ilości kampanii reklamowych, które są emitowane na YouTube.
Kolejną zaletą może być cena reklam. Kiedy na Facebooku CPC (cost per click) sięga często 30-40 groszy, na Youtube’ie na spokojnie koszt może wynosić 10 groszy (lub nawet mniej) za wyświetlenie. Także sposób rozliczania jest bardzo ciekawy i przyjazny reklamodawcom. Opłata jest pobierana dopiero w momencie odtworzenia 30 sekund reklama (lub całości, jeśli reklama jest krótsza). W związku z tym nie płaci się za wyświetlenie reklamy osobom niezainteresowanym marką. Te osoby często pomijają reklamę od razu, kiedy tylko mają taką możliwość.
Wysoki próg wejścia na pierwszy rzut oka może wydawać się wadą. Jednak warto spojrzeć na drugą stronę medalu. Wraz z nim jest mniej reklamodawców, więc i też mniejsza konkurencja. Dzięki temu stworzonym reklamom łatwiej się przebić do odbiorców (to także wpływa na mniejszą cenę wyświetleń).
Rodzaje reklam na Youtube
Do tworzenia reklam na Youtube służy system Google AdWords. Można tam wybrać trzy formaty reklam na tej platformie:
- TrueView In-Stream,
- TrueView Discovery,
- reklamy w przerywniku.
True-View In-Stream to, tłumacząc na polski, reklamy wyświetlane w trakcie strumieniowego odtwarzania filmów. Mogą pojawić się przed rozpoczęciem materiału (tzw. pre-roll), w jego trakcie lub po zakończeniu. Ich długość jest dowolna, jednak przeważnie trwają 30 sekund. Jest to związane z tym, że dopiero po 30 sekundach nalicza się opłata za wyświetlenie reklamy. Jednak jeśli materiał promocyjny jest krótszy, pieniądze zostaną pobrane wraz z odtworzeniem całości filmu niezależnie od jego długości. W związku z tym 30 sekund jest najbardziej opłacalne – niezainteresowani mają sporo czasu na pominięcie reklamy w czasie, który nic nas nie kosztuje.
TrueView Discovery ma formę miniaturki wyświetlanej w różnych miejscach na portalu. Może pojawić się obok powiązanych filmów, w wynikach wyszukiwania, na stronie głównej lub jako nakładka na filmach. Jest to nieinwazyjna forma reklamy, która może być wszechobecna w serwisie. W przypadku tego formatu płaci się za kliknięcie.
Reklamy w przerywniku wyświetlane są między filmami i trwają maksymalnie do 6 sekund. Płatność przebiega w opcji CPM (cost per mile).
Oprócz tego na Youtube’ie można korzystać z reklam display, nakładek reklamowych czy kart sponsorowanych.
Jakie targetowanie ma reklama na YouTube?
Metody kierowania reklam z pomocą Google AdSense są bardzo rozbudowane. Precyzować grupę odbiorców reklamy można za pomocą:
- grup demograficznych (płeć, wiek, status rodzicielski),
- określonych zainteresowań,
- podobnych zainteresowań,
- remarketingu – wcześniejszego kontaktu z naszym kanałem lub materiałami,
- miejsca docelowe – konkretne kanały czy filmy,
- tematy,
- słowa kluczowe.
Oprócz tego istnieje opcja ustawienia, na jakich urządzeniach ma być wyświetlana reklama. Można wybrać komputery, telefony, tablety i telewizory. W przypadku urządzeń mobilnych istnieje także możliwość wyboru odpowiedniego systemu operacyjnego.
Bardzo przydatną opcją jest też możliwość ustawienia ograniczenia liczby wyświetleń czy odtworzeni reklamy w ciągu dnia. Dzięki temu możliwe jest dopilnowanie, by użytkownik nie znużył się reklamą. Gdyby do tego nastąpiło, efekty kampanii reklamowej odniosłyby odwrotny skutek od zamierzonego – zamiast poszerzyć świadomość marki i polepszyć opinię o niej, miałaby na nie negatywny wpływ. Reklama na YouTube musi więc być wyważona.
Dzięki wykorzystaniu mnogości opcji, które oferuje reklama na YouTube, dotarcie do grupy docelowej nie jest trudne. Dzięki temu stworzona kampania ma szansę okazać się dużym sukcesem.
Reklama na YouTube z wykorzystaniem filmów czy zwykłych banerów są coraz bardziej popularne. Można wykorzystać je do promocji lokalnych firm, oraz tych które działają na terenie całego kraju. Idealnym rozwiązaniem jest tutaj powierzenie kampanii specjalistom. Profesjonalna agencja marketingowa posiada bowiem odpowiednie doświadczenie i narzędzia, do tego, aby odpowiednio ustawić i optymalizować kampanię. Jest to o tyle wygodne, że płacimy i wymagamy. Wybierając odpowiednią agencję, jesteśmy w stanie osiągnąć naprawdę bardzo dobre wyniki!
Dodaj komentarz