Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści to narzędzie marketingowe, które od kilku lat zmienia świat. Na content zwracają uwagę wszyscy. To także kierunek dla Twojej firmy. Bez content marketingu i regularnego budowania treści, nie odniesiesz sukcesu w biznesie.

Content obecny jest wszędzie – duży nacisk kładzie na niego Google. Całe pozycjonowanie opiera się na budowaniu treści, żeby zainteresować w social media, musisz stworzyć ciekawą, angażującą treść. Marketing szeptany opiera się na generowaniu wartościowej, merytorycznej treści…

[zobacz naszą ofertę na zwiększenie sprzedaży przez marketing szeptany]

Content marketing wypełnił świat, który nas otacza. Chcąc budować firmę i sprzedaż, musisz prowadzić kampanię contentową.

Czym jest content marketing?

Content marketing ma różne definicje. W zależności od tego, czy definiujemy go wąsko, czy szeroko. W wąskiej definicji content marketing to artykuły, które pojawiają się w Internecie i w prasie tradycyjnej. W definicji szerokiej jest to każda treść, która definiuje Twoją firmę. Szeroka definicja content marketingu posiada w sobie praktycznie wszystko, co tworzysz – każdy wpis, grafika, wypowiedź, komentarz itp.

content marketing Częstochowa

Dla większej czytelności przyjmijmy, że content marketing, o którym piszemy w naszej ofercie, to wąska definicja. W naszej ofercie znajdują się bowiem również inne aktywności, które z jednej strony wchodzą w skład szerokiej definicji content marketingu. Z drugiej strony, są to osobne narzędzia, które wspierać mogą Twoją sprzedaż.

Content marketing, to forma inbound marketingu, czyli marketingu, który sam pozwala się odnaleźć zainteresowanym użytkownikom. Tutaj nic nie wyskakuje, nikt nie zmusza użytkownika do zapoznania się z Twoim przekazem reklamowym.

Użytkownik, który zainteresowany jest konkretnym tematem, sam poszukuje informacji, trafia na Twój artykuł. Czyta go, zapoznaje się z Twoją ofertą i sam podejmuje decyzje, że chce zostać Twoim klientem. Content marketing jest działaniem marketingowym, które nie jest traktowane przez użytkowników jako reklama.

Content marketing – wewnętrzny czy zewnętrzny?

Działania content marketingowe, które będziemy dla Ciebie prowadzić, można podzielić na rodzaje — wewnętrzne i zewnętrzne.

skuteczny content marketing

Content wewnętrzny, to wszystkie treści, które będziemy dla Ciebie tworzyć i publikować na Twojej stronie internetowej. Będą to różnego rodzaju wpisy do bloga lub aktualności. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to dodatkowo będziemy tworzyć opisy produktów i kategorii. Celem tych działań jest wzbogacenie Twojej strony internetowej o publikacje, które sprawią, że zwiększy się ilość słów kluczowych, po których jest ona widoczna w wyszukiwarce. Dzięki zwiększeniu widoczności, więcej osób trafi na Twoją firmę i więcej będzie miało okazję kupić Twoje produkty lub usługi.

Ważnym elementem jest również publikowanie artykułów na lokalnych portalach. Jeśli chcesz zbudować wiarygodność, zasięg i rozpoznawalność w Częstochowie, musisz pojawiać się w lokalnych mediach.

Portale internetowe są tutaj idealnym rozwiązaniem. Dzięki nim dotrzesz do lokalnej społeczności, będziesz miał okazję w nieinwazyjny sposób przedstawić swoją ofertę i opublikować link do swojej strony www. Link dodatkowo będzie wsparciem w pozycjonowaniu lokalnym Twojej strony firmowej.

Content marketing a analityka

Jednym z większych błędów, które popełniają agencje marketingowe, jest tworzenie artykułów. I tyle. U nas ten proces jest nieco bardziej złożony. Nie wymyślamy tytułów publikacji ot tak. Przed przystąpieniem do pracy, analizujemy, czym interesują się użytkownicy, którzy poszukują informacji o Twoim produkcie lub usłudze. Nasze artykuły odpowiadają na ich pytania, dają praktyczne rozwiązania i wnoszą coś do komunikacji Twojej marki. Nasze treści „po prostu nie są” – mają wartość i wspierają sprzedaż.

content marketing w Częstochowie

Przykładowo, jeśli prowadzisz warsztat w Częstochowie i chcesz prowadzić działania content marketingowe, to przeanalizujemy, o co pytają w wyszukiwarce użytkownicy. W wyniku takiej analizy może się okazać, że obok warsztatu poszukują usługi wulkanizacyjnej. Planując artykuły dla Twojej firmy, odpowiemy na ich zapotrzebowanie. Przygotujemy treści, które łączyć będą te 2 elementy, czyli przedstawimy Twój warsztat jako rekomendowany w obrębie Częstochowy, opiszemy również usługi wulkanizacyjne, które prowadzisz. Pozyskamy więc dla Ciebie klienta od razu na dwie usługi.

Nasze unikatowe podejście sprawia, że nasze treści zwiększają zainteresowanie Twoją firmą i budują sprzedaż. Nasze treści są skuteczne!