Social media

Współczesny świat bardzo różni się od tego, w którym żyliśmy jeszcze parę lat temu. Obecnie to sieci społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter są nośnikami informacji. Na co dzień mamy do czynienia z ciekawą sytuacją. Kiedyś to takie media jak telewizja, radio czy prasa dostarczały informacji. Teraz te same media czerpią informację z Internetu, w szczególności z social media. Social media stały się potęgą, która zmieniła i zmienia świat każdego dnia.

Social media – Twoja firma ich potrzebuje

Czytając ten tekst, zatrzymaj się na chwilę. Odpowiedz sobie na pytanie, co właśnie teraz mogą robić osoby, które mogą stać się odbiorcami Twoich usług i produktów?

Prawdopodobnie przeglądają wpisy znajomych na Facebooku, zamieszczają zdjęcia, komentują wpisy swoich znajomych i przeglądają reklamy, które emitują w social media Twoi konkurencji. Oni podejmują działania, żeby dotrzeć do tych wszystkich osób, które każdego dnia wykorzystują social media do komunikowania się ze światem. Poza komunikacją ze znajomymi poszukują oni informacji o Twojej ofercie, pytają Twoich konkurentów, ile kosztuje ich oferta, dlaczego warto skorzystać.

social media Częstochowa

Podejmują decyzję, kupują. Tak, Twoja konkurencja już wie, że social media to doskonały kanał nie tylko budowania wizerunku, ale przede wszystkim sprzedaży. To dzięki aktywności, którą podejmujesz na swoim fan page i w obrębie całego Facebooka jesteś w stanie pozyskać nowych klientów i cieszyć się rosnącymi obrotami.

Social media, to media społecznościowe – czyli media tworzone przez samych użytkowników. Jeśli chcesz być skuteczny, Twoja marka powinna pojawić się na popularnych platformach społecznościowych.

Jak sprzedawać przez Facebooka?

Najpopularniejszym portalem na świecie jest Facebook. To portal, który znasz – prawdopodobnie sam masz na nim konto. Skoro jesteś tam Ty, są także Twoi klienci.

Facebook daje bardzo duże możliwości reklamowe. Co możesz na nim zrobić?

Przede wszystkim masz tu możliwość założenia profilu swojej firmy. Zakładasz tak zwany fan page, któremu nadajesz odpowiednią nazwę, opisujesz go, zamieszczasz link do swojej strony internetowej, dane kontaktowe. Dodajesz odpowiednie grafiki i możesz zacząć prowadzić działania sprzedażowe.

Dzięki profilowi na Facebooku możesz publikować wypowiedzi dotyczące swojej oferty. Możesz również zacząć budować społeczność wokół swojego profilu. Społeczność ta stanie się odbiorcami wpisów, które publikujesz. Samo dodawanie wpisów jednak niczego Ci nie da. Facebook nie jest narzędziem, które oferuje Ci sukces bez żadnej inwestycji z Twojej strony. Prowadząc działania w social media, musisz się liczyć z kosztami.

Z jednej strony są to koszty agencji, która administruje Twój profil, prowadzi rozmowy sprzedażowe z Twoimi odbiorcami, odpowiada na komentarze i zajmuje się tym wszystkim, na co mało który przedsiębiorca ma czas.

Z drugiej są to koszty, które musisz ponieść na to, żeby Facebook emitował Twoją kampanię reklamową na swoim portalu. To pieniądze, które należy zapłacić Facebookowi.

skuteczne kampanie social media Częstochowa

Pamiętaj jednak, że Facebook obok Google ma najlepiej na świecie stworzony mechanizm reklamowy. Masz tutaj praktycznie nieograniczone możliwości targetowania kampanii reklamowych. Targetowanie, czyli kierowanie reklam do konkretnej, jasno zdefiniowanej grupy docelowej.

Ponieważ prowadzisz działania lokalne, będą Cię interesować głównie mieszkańcy Częstochowy i najbliższej okolicy. Możesz określić dokładny wiek i płeć osób, do których chcesz dotrzeć, możesz wskazać nawet dzielnicę, w której osoby te mają się znajdować. Mechanizm reklamowy daje Ci również możliwość wskazania zainteresowań osób, którym chcesz emitować swoją reklamę.

Sama reklama ma tutaj bardzo dużo funkcji, które możesz wykorzystać. Możesz przykładowo ściągać ludzi na swoją stronę internetową, możesz pokazać im ofertę, którą opublikowałeś na Facebooku, zachęcić do pobrania aplikacji itp.

Ciekawostką jest to, że emitując kampanię reklamową na Facebooku, możesz również wskazać, żeby reklama wyświetlała się także na Instagramie.
Wykorzystując jeden mechanizm reklamowy możesz sprzedawać użytkownikom obu tych portali.

Na rynku jest wiele firm, które sprzedają tylko i wyłącznie w social media. I co istotne – radzą sobie doskonale! To pokazuje siłę i moc nabywczą społeczności, która może kupować także od Ciebie!

Nie tylko Facebook

Facebook i Instagram, to nie jedyne media społecznościowe, w których warto mieć swój profil i prowadzić aktywne działania. Jednak są one najbardziej uniwersalne i zapewniają możliwość działań regionalnych. Jeśli jesteś z Częstochowy i działasz wyłącznie na lokalnym rynku – jest to dla Ciebie bardzo ważne.

Znasz na pewno Twittera i YouTube. To również popularne platformy social media, w których możesz założyć profil i prowadzić aktywną komunikację. Nie są one jednak dobre dla każdej firmy, głównie ze względu na swoją specyfikę.

Twitter jest serwisem, który daje możliwość publikacji krótkich wypowiedzi, z ograniczoną ilością znaków. Posiada specyficzną grupę użytkowników. To idealne miejsce dla polityków, celebrytów i dziennikarzy. Odpowiedz sobie sam, czy Twoja firma ma szansę na zdobycie popularności wśród tych osób? Jeśli prowadzisz lokalny biznes i np. posiadasz warsztat samochodowy, to po co miałbyś posiadać profil na Twitterze? Nie miałoby to żadnego sensu. Wydawałbyś niepotrzebnie pieniądze, tracił czas a efektów nie miałbyś z tego żadnych.

Nasza agencja szanuje Twój czas i pieniądze. Wiemy, że to kapitał, który musi być dobrze zainwestowany, dlatego nie będziemy proponować Ci rozwiązań, które nie dadzą Ci żadnych korzyści!

sprzedaż w social media Częstochowa

YouTube również jest specyficzny. Jeśli chcesz tutaj być, odpowiedz sobie na pytanie – czy masz na tyle dużo ciekawych informacji o swojej firmie, żeby co tydzień nagrywać o tym nowy film? I tak przez co najmniej rok? Jeśli nie, to również nie ma sensu tam być.

Nie zawsze warto prowadzić działania wszędzie. Nie wystarczy być, żeby sprzedawać. Trzeba być aktywnym, oryginalnym systematycznym i mieć dobry content!

Social media potrzebuje dobrego contentu

Social media, tak jak wszystkie inne aktywności marketingowe, które mają sprzedać Twoją ofertę, musi mieć interesujący, angażujący i merytoryczny content.

[zobacz naszą ofertę na kampanię wykorzystującą content marketing]

Treść, którą publikujesz musi być dobra i dostosowana do grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć.

O tym, czy wpis jest dobry decydują dwa elementy – interesująca grafika oraz ciekawa, angażująca treść. Tylko takie wpisy mogą wpłynąć na decyzję zakupową osób, do których trafiają.

Kampanie w social media możesz prowadzić samodzielnie.
Warto jednak, żebyś odpowiedział sobie na pytanie – czy masz na to czas? Czy nie lepiej, żebyś poświęcił go na budowanie swojej firmy, a obsługę social media oddał specjalistom?

Skontaktuj się z nami, sprawdź jak zwiększymy Twoją sprzedaż z wykorzystaniem social media.