SEM i SEO

Kampanie w wyszukiwarce Google, to jedna ze skuteczniejszych form pozyskania nowych klientów. Na pewno również słyszałeś nie raz jak ktoś mówił o prowadzeniu działań SEM i SEO.
Pozycja, którą zbudował sobie Google powoduje, że narzuca on trendy i standardy — zarówno tworzenia stron internetowych, jak i ich zawartości.

Jeśli więc chcesz, żeby Twoja strona znajdowała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, musi być odpowiednio zoptymalizowana (od strony technicznej – tego jak jest wykonana), a także od strony zawartości.

SEM i SEO – czym się różnią?

Wiele osób, zwłaszcza spoza branży marketingowej, ma problem z określeniem, czym różni się SEM i SEO. Czasami, nawet w branży, zdarza się również, że SEO jest błędnie utożsamiane z pozycjonowaniem. W praktyce to dwa zupełnie różne działania, choć mocno ze sobą powiązane i uzupełniające się wzajemnie.
Bez SEO pozycjonowanie nie da optymalnych efektów, samo SEO bez pozycjonowania tak samo. Obie te aktywności muszą iść w parze i muszą być realizowane łącznie.

[Zobacz naszą ofertę na pozycjonowanie]

Kampania SEM i SEO Częstochowa

SEO, czyli Search Engine Optimization, to nic innego jak optymalizacja Twojej strony, żeby była ona dobrze „czytana” przez algorytmy w wyszukiwarce. Można powiedzieć, że to wszystkie działania, które podejmujesz na stronie internetowej, żeby wyświetlała się ona wyżej niż strona Twojej konkurencji.

SEM (Google Ads, AdWords) to z kolei płatna reklama, którą emituje Google w Twoim imieniu. W praktyce wygląda to tak, że wpłacasz określoną kwotę na konto reklamowe Google. Ustawiasz parametry kampanii, a Google pokazuje Twoją reklamę osobom, które określiłeś jako swoją grupę docelową. Kampania może być emitowana w miejscach, które wskażesz.

Mając dobry produkt, działania SEM i SEO są idealnym rozwiązaniem, które bardzo szybko dadzą dobre efekty sprzedażowe.

Dlaczego SEO jest tak ważne?

Jeśli poważnie myślisz o swojej firmie i jej rozwoju, musisz zwrócić uwagę na to, jak Twoją stronę widzi Google. Musisz się z nim liczyć i optymalizować stronę na podstawie jego wytycznych. Dlaczego?

Jeśli tego nie zrobisz, Twoja strona nie będzie dla niego atrakcyjna i nigdy nie uzyska dobrych wyników w wyszukiwarce (nigdy nie będzie na tyle wysoko, żeby zainteresować Twoją ofertą potencjalnego odbiorcę).

Świat bardzo się zmienił w ciągu ostatnich kilku lat. Coraz częściej to Internet jest kluczowym źródłem pozyskiwania informacji i kupowania produktów, poznawania ofert i czytania opinii na temat firm, produktów i usług.

Mając firmę i chcąc się odnaleźć w tym świecie, musisz być obecny w Internecie. Co więcej – musisz być obecny i aktywny. Samo bycie w Internecie to już za mało. Teraz prawie każdy jest w Internecie. Aby zaistnieć i przebić się przez konkurencję, każdy element Twojego biznesu musi być optymalny i skuteczny. Optymalizacja Twojej strony to kluczowy element i punkt wyjścia do kolejnych działań, które będziesz podejmować.
Jednym z nich jest bez wątpienia kampania w wyszukiwarce Google.

Jakie możliwości daje SEM?

SEM i SEO, podobnie jak SEO i pozycjonowanie, idą ze sobą w parze.
Jeśli Twoja strona będzie odpowiednio zoptymalizowana, zarówno od strony technicznej, jak i treści, które masz na stronie, to kampania SEM będzie bardziej skuteczna.

Mechanizmy Google skrupulatnie analizują jakość i zawartość stron, które chcemy reklamować. W skrajnych przypadkach Google może odmówić reklamy danej strony.

Kampania reklamowa w Google, wbrew pozorom nie jest zadaniem prostym.
Oczywiście, można przeprowadzić ją samemu, jednak kampania ta nigdy nie będzie na tyle efektywna, jak byłaby, gdyby prowadziła ją profesjonalna agencja.
Nie na darmo bowiem Google wprowadziło różnego rodzaju szkolenia i testy kompetencji, które są potwierdzane certyfikatami umiejętności.

Dzięki kampanii w wyszukiwarce jesteś w stanie precyzyjnie dotrzeć do osób, które poszukują Twojej usługi lub produktu w Internecie. Osobom, które pytają w wyszukiwarce pokazuje się Twoja reklama, widząc ją użytkownik wchodzi na Twoją stronę i tam zapoznaje się z Twoją ofertą. Jeśli jest ona dobrze przedstawiona – w czytelny i zrozumiały sposób, to bardzo często właśnie teraz pozyskałeś nowego klienta!

Poza kampanią w wyszukiwarce i wybraniem grupy docelowej jesteś w stanie bardzo precyzyjnie określić, do kogo chcesz dotrzeć kampanią. Możesz wskazać bardzo dużo cech, które musi spełniać osoba, która będzie widziała reklamę. Może więc to być osoba z Częstochowy i najbliższej okolicy, która jest kobietą i interesuje się produktami parentingowymi. Do tego dobrze zarabiająca z odpowiednim wykształceniem itp. Możliwości są tutaj bardzo duże, co z kolei idealnie sprawdza się w kampaniach lokalnych, gdy nie masz bardzo dużego budżetu.

GDN, czyli kampania graficzna

Gdy mówimy o SEM i SEO, nie można pominąć kampanii GDN.
Poza prowadzeniem kampanii w wyszukiwarce możesz bowiem wyemitować kampanię banerową na lokalnych serwisach internetowych. Jest to tak zwana kampania GDN, czyli Google Display Network.

Jest to idealne narzędzie, które doskonale buduje rozpoznawalność Twojej marki, a co najważniejsze – jest stosunkowo tanie. Jak działa?
Wybieramy dla Ciebie lokalne portale, z okolicy Częstochowy, które mają podpisaną umowę partnerską z Google i wyświetlamy się tam, gdy pojawią się wskazane słowa kluczowe.
Czyli jeśli prowadzisz restaurację, a na lokalnym portalu pojawią się dyskusje gdzie dobrze zjeść w Częstochowie, to osobom dyskutującym pojawi się Twoja reklama.

Co ważne, nie płacisz za wyświetlenia! Płacisz, dopiero gdy zainteresowany użytkownik kliknie reklamę i wejdzie na Twoją stronę!

Remarketing, czyli reklama, która podążą za odbiorcą

Dla naszych klientów prowadzimy szeroko rozumiane kampanie w Google. Jedną z form takich działań jest remarketing.
Kampania ta jest idealnym uzupełnieniem działań SEM i SEO, które realizujemy dla klientów.

Polega on na tym, że jeśli ktoś już był na Twojej stronie internetowej, ale z jakiegoś powodu nie zdecydował się na zakup Twojego produktu, to reklama Twojej firmy „chodzi” za nim w Internecie.
Wygląda to w praktyce w taki sposób, że reklama wyświetla się tej osobie w miejscach, w których normalnie mogłaby znajdować się reklama Twojej konkurencji. Zamiast niej, użytkownik widzi Twoją ofertę!

Naszym klientom rekomendujemy prowadzenie kampanii remarketingu, ponieważ optymalizują one sprzedaż. Pamiętaj, proszę, że użytkownik, który w wyniku działań prowadzonych przez naszą agencję, trafia na Twoją stronę, to osoba, która jest realnie zainteresowana zakupem. Nie ma tu osób przypadkowych. Jeśli więc na Twoją stronę trafia osoba poszukująca i chcąca kupić, to ważne jest, żeby powalczyć o to, żeby jednak dokonała zakupu i to dokonała go właśnie u Ciebie!

Remarketing jest właśnie tą formą walki, a nasza agencja jest specjalistą w tego typu działaniach.

Dlatego nie zwlekaj, sprawdź jak działa SEM i SEO. Skontaktuj się z nami.
Nie pozwól, żeby każdego dnia uciekały Twoje pieniądze w postaci niewykorzystanych szans na sprzedaż!