Wielu przedsiębiorców przekonało się o potencjale i skuteczności, jaką zapewnia reklama na Facebooku. Reklamy są idealnym narzędziem w zakresie pozyskiwania nowych klientów i utrzymywaniu kontaktu z lojalnymi konsumentami. Jednak aby reklama była skuteczna, musi zostać odpowiednio zaprojektowana i zoptymalizowana. Bez tego pieniądze włożone w daną kreację mogą się nie zwrócić. A tego przecież nikt nie chce.
Reklama na Facebooku – korzystaj z menadżera reklam
Z poziomu administracji fanpage’em Facebook często oferuje ustawienie przeróżnych reklam czy promowania postów. Jednak mimo kuszącej wizji wzrostu zysków i zainteresowania, którą nęci propozycja, lepiej się powstrzymać.
O wiele lepszym pomysłem jest skorzystanie z Menadżera Reklam. Jest o wiele potężniejszym narzędziem, jeśli chodzi o stworzenie skutecznej reklamy na Facebooku. W jego ramach mamy do dyspozycji:
- wiele opcji doboru grupy odbiorców kampanii,
- ustawianie stawek za poszczególne reklamy,
- zaawansowane narzędzia analizy wyników.
Dzięki zastosowaniu tego narzędzia tworzenie reklam będzie o wiele prostsze. Także same reklamy będą o niebo lepsze od tych, które można skomponować z poziomu panelu administracyjnego.
Krótkoterminowe i konkretne cele
Reklama na Facebooku wymaga określenia jednego z pięciu głównych celów kampanii:
- przejście na stronę,
- zaangażowanie dla konkretnego postu,
- konwersja,
- polubienia,
- wyświetlenia wideo.
Określając cel każdej kampanii, decydujemy, w jaki sposób i komu mają być wyświetlane poszczególne kreacje. Algorytm Facebooka, wykorzystując dane o użytkownikach, będzie wyświetlał reklamy osobom, które mają największą szansę na spełnienie danego celu. Jeśli zostanie zaznaczony cel „przejścia na stronę”, algorytm wyświetli reklamę osobom, które wykazują większe prawdopodobieństwa zrobienia tego. W przypadku ustawienia celu „konwersji” należy dodatkowo zainstalować na stronie piksel konwersji, dzięki czemu algorytm będzie informowany o skuteczności jego działań.
Oprócz tego także 7 celów przeznaczonych do promocji aplikacji mobilnych i katalogów produktowych. Te jednak wymagają specjalnej integracji IT i w przypadku mniejszych biznesów nie są warte świeczki.
Targetowanie demograficzne i geograficzne
Kampanie skierowane do wszystkich nie ma sensu. Dobry marketingowiec określa swój target już na etapie planowania kreacji marketingowej. Skuteczność reklamy nie liczy się tym, do jak dużej grupy osób mogła dotrzeć, ale jak bardzo była skuteczna w porównaniu do grupy potencjalnych odbiorców reklamy.
Dlatego skierowanie reklamy do mieszkańców Polski obu płci będzie niczym próba zabicia muchy kulą armatnią – efekt będzie raczej marny. Dlatego podczas ustawiania reklamy warto wybrać przynajmniej podstawowe kryteria i demograficzne kampanii. Im bardziej będą precyzyjne, tym większa szansa, że reklama odniesie oczekiwany skutek.
Ważne, żeby pamiętać, że nie zawsze zasięg jest miarodajnym parametrem. Lepiej zapłacić więcej za dotarcie do grupy zainteresowanych użytkowników, niż przysłowiowe “grosze” za emisję reklamy wszystkim, głównie przypadkowym odbiorcom, którzy nie będą zainteresowani naszym produktem.
Wielkość grupy ma znaczenie
Wspomniano już o tym w powyższym punkcie, ale warto to podkreślić. Liczba osób należących do grupy docelowej decyduje o wymaganej liczbie osób, które muszą wykonać daną akcję, by osiągnąć określoną skuteczność. Im więcej, tym trudniej. Dlatego w zależności od celu kampanii należy odpowiednio dobrać liczebność grupy odbiorców. W tym celu warto wykorzystać odpowiednie targetowanie.
Nowe reklamy warto testować na małych grupach odbiorców. Dzięki temu koszty kampanii, które jest dopiero optymalizowane, będą o wiele mniejsze. Dzięki temu pieniądze wydane na marketing na Facebooku nie pójdą na marne.
Oddzielna kampania dla każdego miejsca docelowego
Facebook oferuje do wyboru cztery miejsca, w których mogą pojawić się reklamy:
- news feed na komputerach,
- news feed na urządzeniach mobilnych,
- prawa kolumna na komputerach,
- audience network (aplikacje na Facebooku).
Warto kierować się zasadą, że dla każdego miejsca docelowego powinno robić się oddzielną kampanię. Każdy z obszarów rządzi się innymi prawami. Przez to odpowiednia kreacja i jej optymalizacja mogą znacznie się różnić.
Powiedz „nie” automatycznej optymalizacji Facebooka
Menadżer reklam oferuje automatyczną optymalizację, jednak przy małych grupach odbiorców nie jest ona skuteczna. Znani eksperci zajmujący się reklamą na łamach Facebooka twierdzą, że dopiero w momencie, kiedy reklama jest skierowana do co najmniej dziesięciu tysięcy użytkowników, automatyczna optymalizacja ma jakikolwiek sens. Dlatego lepiej optymalizować swoje kreacje manualnie.
Czasami więc warto poświęcić trochę czasu i optymalizować działania samodzielnie. W tym przypadku wygoda nie jest wskazana. Co więcej, może ona kosztować nas trochę pieniędzy przez to, że kampania nie będzie tak skuteczna jak by była, gdybyśmy optymalizowali ją samodzielnie.
Reklama na Facebooku – sprawdź naszą ofertę na prowadzenie social media.
Dodaj komentarz