Marketing szeptany Częstochowa

Wśród aktywności mających na celu zwiększenie sprzedaży przez Internet, naturalnym wyborem staje się marketing szeptany. To naturalne źródło rekomendacji, które wpływa na zwiększenie sprzedaży lokalnych biznesów.
marketing szeptany Częstochowa

Wśród szeregu działań marketingowych, które są podejmowane w ramach promowania firmy i strony w mediach społecznościowych wyróżnić można m.in. marketing szeptany. Nie każdy jednak wie, na czym on polega, pojawiają się również zapytania o to, czy jest on w ogóle etyczny. Warto pozyskać wiedzą dotyczącą tego sposobu prowadzenia marketingu, zwłaszcza jeśli szukasz dodatkowych informacji i wpisujesz w wyszukiwarkę takie frazy jak “marketing szeptany Częstochowa”, “marketing szeptany w Częstochowie”, “agencja marketingu szeptanego w Częstochowie” itd.

Czym jest marketing szeptany?

W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć obie na pytanie: czym jest marketing szeptany? To specyficzne pojęcie częstokroć nie jest rozumiane nawet przez osoby, które faktycznie funkcjonują w branży SEO. Jest to rodzaj marketingu, którego nadrzędnym celem jest dotarcie do użytkownika z promowanymi treściami poprzez prowadzenie w Internecie różnego rodzaju dyskusji. Może być on prowadzony jawnie lub niejawnie. Jawnym prowadzeniem takich dyskusji zajmują się ambasadorzy marki, niejawnym zwykli użytkownicy, częstokroć poprzez konta fikcyjne, które powstają tylko dla tego właśnie celu. Buzz marketing, gdyż tak oryginalnie brzmi określenie tego pojęcia, ma kilka zadań do spełnienia. Ma on na celu:

  • Wywołać pozytywne reakcje konsumentów;
  • Sprowokować wśród użytkowników dyskusję o produkcie, usłudze lub marce;
  • Podczas brania udziału w dyskusji, wywoływać u innych użytkowników pozytywne opinie;
  • Wywołać poczucie „opieki” i odpowiedzialności poprzez udzielanie oficjalnej pomocy przy różnych problemach;

Oprócz tego marketing szeptanych częstokroć ma na celu promowanie produktów, stron, firm, a także zamieszczania linków oraz prowokowania powstawania naturalnego ruchu na stronie. Te działania jednak należą do marketingu szeptanego, jeśli tylko wykonujemy je w sposób rozsądny i nieszkodliwy.

marketing szeptany Częstochowa

Dlaczego warto prowadzić marketing szeptany?

Taka forma marketingu skutecznie umożliwia generowanie rozmowy na temat jakiegoś produktu bądź marki, a im więcej się o czymś mówi, tym chętniej ludzie chcą zaznajomić się z tematem dyskusji. Jednocześnie, jeśli umiejętnie poprowadzimy temat, w pewnym momencie nawet nasze zaangażowanie nie będzie konieczne, gdyż użytkownicy mediów społecznościowych sami będą kontynuować dyskusję. Dobrze prowadzony marketing szeptany umożliwi promowanie marki bez jednoczesnego prowadzenia nieuczciwego „szkalunku” konkurencji. Dzięki niemu można skutecznie zbudować wizerunek firmy. Co więcej, umożliwia bardzo szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, którzy traktować będą firmę z wysoką wiarygodnością.

Długofalowe działania marketingu szeptanego umożliwią znaczne zwiększenie ruchu na stronie, co przełoży się na zwiększenie zysków finansowych. Nakład pracy opiera się jedynie o kilkuosobowy zespół kompetentnych osób. Działania opierają się głównie o serwisy społecznościowe, które zapewniają darmowy dostęp, a jednocześnie umożliwiają promowanie niemalże każdego produktu, wydarzenia bądź usługi.

Marketing szeptany Częstochowa – jak go prowadzić?

Internet dostarcza szeregu narzędzi, które skutecznie umożliwiają dalsze przekazywanie informacji, a zatem i budowanie sieci społecznej. Marketing szeptany jest możliwy do prowadzenia zarówno na blogach, forach, jak i portalach społecznościowych. W pierwszej kolejności należy wywołać dyskusję na określony temat, a dopiero potem delikatnie porusza się kwestię interesującej nas marki bądź produktu. Najważniejsze jest zachowanie neutralności i nie nachalności – odwrotna postawa, opierająca się o usilne namawianie na zakup produktu, przyniesie jedynie szkodę promowanej marce. Przede wszystkim należy jednak zachować zasady etycznego prowadzenia dyskusji, abyśmy nie uzyskali opinii marki nieuczciwej, stosującej nieetyczne chwyty.

Etyczność marketingu szeptanego

Marketing szeptany rządzi się własnymi prawami i wymaga, aby działania podejmowane w ramach takiej formy promocji były spontaniczne i nie pozostawiały po sobie niesmaku. Istnieje kilka zasad, których należy się trzymać, jeśli chce się utrzymać opinię rzetelnej, uczciwej marki:

  • Udział w danym medium np. grupie na facebooku lub na innym forum powinien opierać się również o faktyczne tworzenie wartościowego, przydatnego contentu. W innym przypadku zostaniemy uznani za spamerów.
  • Warto kontynuować istniejące wątki, niekoniecznie zaś zakładać nowe.
  • Jeśli już tworzymy jaki post, powinniśmy pamiętać o tym, że powinien być on zgodny z tematyką danego forum, a jeśli istnieje podział na działy, że jest umieszczony w odpowiednim miejscu.
  • Ważne jest odpowiednie, umiejętne linkowanie: 1) linki powinny odnosić się do konkretnej treści np. artykuły na stronie, nie zaś do głównej strony naszej firmy; 2) linkowanie powinno przebiegać w naturalnych warunkach, nie powinno być nachalne; 3) powinniśmy unikać wstawiania linków w każdym poście.
  • Nie powinniśmy skupiać się tylko na sprzedaży usług, ale faktycznie powinniśmy pomagać innym użytkownikom. Jeśli to zrobimy, wzrośnie wiarygodność promowanej marki.
  • Nie wolno wprowadzać w błąd, a tym bardziej nigdy nie oszukujmy użytkowników.

zwiększenie sprzedaży Częstochowa

Co z etyką marketingu szeptanego? Wątpliwości pojawiają się, kiedy mamy perspektywę promowania marki za pieniądze, co sugeruje, że nie jest to szczere. Choć faktycznie na rynku obecne są firmy oferujące usługę marketingu szeptanego realizowanego w formie nieetycznej, to nie są one popularne, chociażby z racji tego, że nieetyczne działania szkodzą klientowi. Choć informacja pozytywna jest opłacona, nie oznacza to, że jest ona nieuczciwa, nieszczera. Często generowanie takich opinii, rozbudzanie dyskusji umożliwia wejście w źródło problemu, a co za tym idzie, rozwiązanie go. Jeśli firma zastosuje się do podstawowych zasad prowadzenia marketingu szeptanego, będzie mogła mieć pewność, że promocję prowadzi w sposób uczciwy, etyczny.

Dlaczego firmy z Częstochowy interesuje taki marketing?

Dla firm z Częstochowy warto rozważyć współpracę z agencjami lokalnymi, które umiejętnie będą prowadzić całą akcję marketingową. Istnieje kilka ku temu przyczyn. Wpierw jednak trzeba mieć świadomość, że marketing szeptany jest świetnym narzędziem dla marek i produktów, które nie mają wyrobionej formy na rynku. Dzięki takiej promocji możliwe będzie zaistnienie marki na rynku lokalnym, który stanowi często całość obszaru działań, które są podejmowane.

Co sprawia, że to właśnie lokalne agencje marketingowe powinny stanowić pole do współpracy dla biznesów z Częstochowy?

Po pierwsze, taka agencja doskonale zna rynek lokalny, typ odbiorców, których można spotkać w sieci. Wie jak do nich dotrzeć. Po drugie, firmy z Częstochowy będą miały pewność, że taka agencja ma bogatą bazę profili, które działają na obszarze forów i grup, które skupiają się w tych rejonach, w których firma świadczy usługi. Mając profile, które często od lat tworzą wartościowy content, agencje mają zaufanie lokalnej społeczności internetowej, co jest kolejnym atutem, o którym warto wspomnieć. Dzięki temu możliwe jest szybsze i pewniejsze dotarcie do interesującej na grupy odbiorców. W przypadku firm ogólnopolskich konieczne byłoby wpierw zbudowanie pozycji na danym forum lub grupie na facebooku, co zajmowałoby sporo czasu. Jednocześnie, istniałoby ryzyko, że taka firma przez zbytni pośpiech zaszkodzi marce, gdyż jej profil zostanie uznany za niewiarygodny i nieuczciwy.

Ile kosztuje szeptanie?

Usługa marketingu szeptanego może być realizowana na różnym poziomie jakości, a co za tym idzie, musimy mieć świadomość, że przy określonych warunkach „tani szeptacz” może być tym, który swoim działaniem nam zaszkodzi. Jeśli chcemy mieć np. 10 postów, które są na temat, napisane poprawnie, w odpowiedzi na dyskusję tematyczną, we właściwym miejscu, a także wyglądają naturalnie i spontanicznie to musimy się liczyć z tym, że za usługę zapłacimy mniej więcej od 25 złotych aż do 80 złotych.

agencja marketingowa Częstochowa

Najczęstsze grzeszki „szeptacza”

Nawet przy wysoko opłaconych usługach szeptanych musimy mieć świadomość, że konieczne jest baczne zwracanie uwagi na to, jakie działania podejmuje usługodawca. Co najczęściej jest błędem szeregowego szeptacza?

  • Nie posługuje się on poprawną polszczyzną;
  • Pisze on bzdury, które wynikają z tego, że nie raczył on nawet zaznajomić się z opisywanym produktem lub marką;
  • Forum na którym pisze, jest od dawna nieaktywne i zawiera skromną liczbę użytkowników;
  • Zaraz po założeniu konta przechodzi do pisania stricte komercyjnych postów;
  • Ciągle zakłada nowe wątki, nie raczy poszukiwać bardziej odpowiednich miejsc;
  • Pisze na zaspamowanych forach;
  • Nie wybiera tematyki adekwatnej do tematu forum lub grupy;
  • Nie pokusza się o oryginalność i na wielu forach pisze dokładnie te same treści.
  • W przypadku linkowania stron szeptacz: 1) dodaje posty na stronach zapomnianych nawet przez Google; 2) dodaje posty na tych stronach, które wymagają zalogowania, a do nich dostępu nie ma wyszukiwarka Google; 3) dodaje posty z linkami, za którymi nie da się podążać.

Pomimo tego, że można spotkać się z tego typu błędami, wartko zlecać marketing szeptany osobą „z zewnątrz”. Doświadczony szeptacz jest na wagę złota, ponieważ posiada on bardzo bogatą historię na dziesiątkach, a nawet setkach for dyskusyjnych, a także ma wyczucie wymagane przy tego typu zleceniach. Posty, które będzie pisał, powstaną szybko, stosunkowo tanio i będą napisane dobrze.