Pozycjonowanie w Częstochowie

Pozycjonowanie lokalnie, dla firm z Częstochowy jest istotnym elementem budowania sprzedaży na lokalnym rynku.

Wbrew pozorom rzadko kiedy dochodzi do sytuacji, w której dana firma działa wyłącznie na terenie całego kraju. Większość firm łączy zarówno działania o charakterze lokalnym, jak i dokonywaniem operacji na terenie całego kraju.

Każda z tych firm, chcąc zaistnieć w sieci, potrzebuje dobrego, skutecznego pozycjonowania. Są sytuacje, kiedy koniecznie skupić się należy nie tylko na zwykłym pozycjonowaniu, ale zwłaszcza na takim, które zapewni firmie skuteczne pozycjonowanie w Częstochowie i regionie.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony Internetowej jest procesem zorientowanym na faktyczną poprawę widoczności w niepłatnych wynikach wyszukiwania za pomocą przeglądarki internetowej. Jest to przygotowanie optymalizacji pod silnik wyszukiwarki, a błędem jest utożsamianie SEO jedynie z optymalizacją witryny.

W zakres działań pozycjonowania witryny wchodzi nie tylko poprawa jej technicznych aspektów, ale i rozbudowa jej treści oraz pozyskiwanie linków pozycjonujących z innych domen w sieci. Zatem, oddziaływanie SEO to ogół procesów związanych z budowaniem widoczności oraz pozyskiwaniem ruchu przy bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie Częstochowa

Pozycjonowanie w Częstochowie (lokalne) – co różni je od normalnego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić sobie, czym w ogóle jest pozycjonowanie lokalne (zwane local SEO. Przykładem lokalnego pozycjonowania, jest np. pozycjonowanie w Częstochowie). Mianem tym określa się zespół działań o charakterze onsite oraz offsite, które zmierza do podniesienia widoczności witryny.

Działania te dotyczą określonego zestawu fraz kluczowych, które używane są w kontekście tylko jednego regionu, dzielnicy miasta bądź samego miasta. Proces przygotowania pozycjonowania lokalnego jest podobny do klasycznego pozycjonowania, działającego na tzw. „frazy” oraz do pozycjonowania szerokiego. W tym przypadku jest niezwykle istotnym to, że w przeciwieństwie do zwykłego SEO, lokalna wersja pozycjonowania wymaga zawierania we frazach lokalizacji oferty zgodnej z rzeczywistością. Wynika to z tego, że wiele osób podczas wpisywania jakichś fraz w wyszukiwarce np. poszukując interesującego produktu bądź usługi, dopisuje lokalizację taką, jak Częstochowa.

Pozycjonowanie a geolokalizacja

Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej wymaga spełnienia kilku warunków. Bez tego nie będzie możliwe uzyskanie najbardziej topowych pozycji wyszukiwania. Nie każdy z warunków jest kontrolowany przez właściciela strony, np. dostosowywanie wyników wyszukiwania w Google do konkretnego użytkownika nie będzie możliwe do modyfikacji za pomocą pozycjonowania. Część warunków, które są zależne od właściciela strony, to m.in. Optymalizacja i link bulding.

Jedną z form personalizacji wyników jest zastosowanie geolokalizacji, która umożliwia dostosowanie wyników wyszukiwania do miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Na to więc nie posiada się wpływu, ale jeśli znajduje się on w mieście naszej firmy, skuteczne pozycjonowanie lokalne umożliwi wybicie się na szczyt wyników wyszukiwania. Jest to zwłaszcza widoczne, jeśli klient wpisuje w wyszukiwarce miasto bądź region, dla którego chce otrzymać wyniki i wtedy wyniki będą niezależne od tego, gdzie obecnie klient się znajduje.

Jaki jest cel pozycjonowania?

Firmy posiadają określone regiony działania, choć największe firmy (a także sklepy internetowe) mają możliwość działania na terenie całej Polski. Mniejsze firmy, firmy usługowe oraz sklepy stacjonarne mają specyficzną formę działalności, której zakres powiązany jest z konkretnym regionem, miastem lub jego dzielnicą. Właśnie dla nich jest stworzone pozycjonowanie lokalne, które umożliwi bliskim nam klientom do skutecznego kontaktu, a im bliżej będzie klient, tym większa szansa na to, że dojdzie z nim do zawarcia transakcji.

Co wpływa na pozycjonowanie lokalne?

Podstawowym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie lokalne, jest adres działalności. Przede wszystkim, fizyczny adres działalności koniecznie powinien znajdować się na terenie miasta, które jest obiektem pozycjonowania. Ważne jest, aby pierwsza dziesiątka wyników dotyczyła właśnie mieszkańców tego miasta. Na pozycjonowanie wpływają takie czynniki jak centroida oraz odległość dzieląca użytkownika od adresu firmy. Jeśli wpisujesz pozycjonowanie w Częstochowie, powinna wyskoczyć Ci pobliska firma, która świadczy tego typu usługi.

lokalne pozycjonowanie Częstochowa

Odległość od użytkownika jest istotna z punktu widzenia możliwości dotarcia klienta do sklepu. Mało kto chce tracić czas na długie wyprawy na drugi koniec miasta i wygodniej jest udawać się do najbliższych sklepów z interesującymi nas produktami. Założenie Google jest takie, aby w pierwszej kolejności pokazywać te firmy, które są najbliższe naszej geolokalizacji, bądź centrum regionu, dla którego wyszukujemy daną frazę. Przy mobilnym wyszukiwaniu zazwyczaj wyszukiwarka na bieżąco ustala pozycję użytkownika. Choć na to właściciel strony nie ma wpływu, to sama siedziba umieszczona z dala od skupisk ludzkich, nie daje dużych szans na zajęcie pierwszej pozycji podczas wyszukiwania.

Wiąże się to z pojęciem centroidu, czyli miejsca, w którym jest największe skupienie firm. Ustalenie obszaru, na którym znajduje się największa liczba firm, nie jest jednakowe dla każdej branży i zależnie od formy świadczonej usługi i miasta centroid może oznaczać różne obszary. Na bazie centroidu ocenia się pozycję wyszukiwania lokalnego strony. Im dalej znajduje się ona od miejsca skupienia stron dla danej branży, tym mniejsza szansa na osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce.

W przypadku Google ten czynnik jest o wiele mniej istotny aniżeli odległość od użytkownika, więc to w pierwszej kolejności lokalizacja użytkownika będzie najistotniejsza. Centroid ma większe znaczenie, jeśli osoba wyszukująca informacji dla danego miasta bądź regionu znajduje się w innym mieście.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne?

Podstawowymi branżami, dla których lokalne promowanie jest tak istotne, są te, które dotyczą świadczenia usługi bezpośrednio u klienta. Zazwyczaj dotyczy to takich fraz jak: murarz, hydraulik, elektryk czy remont. Drugą grupą branż są te, których frazy dotyczą usług, w których to klient musi dotrzeć do danej firmy. Wśród nich można znaleźć mechanika i wulkanizację, ale i dentystę oraz adwokata. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się również dla serwisów komputerowych.

Grupą firm, które zdecydowanie powinny skupić się na lokalnym SEO, są branże gastronomiczne. Dla nich pozycjonowanie w Częstochowie może być kluczowe. Wybór restauracji, kawiarni, cateringu czy pizzerii (często wpisywanej po prostu jako „pizza”) zazwyczaj uzależniony jest od tego, którą pozycję zajmie podczas wyszukiwania – dotyczy to zarówno wyszukiwania w celu udania się do lokalu, jak i zamówienia czegoś na dowóz. Pozycjonowanie lokalne korzystne jest również dla wielu branż skierowanych do kobiet np. mezoterapia, fryzjer i gabinet kosmetyczny, choć obecnie coraz częściej można zauważyć konkurowanie branż męskich np. barber.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne?

Skuteczne pozycjonowanie lokalne stanowi olbrzymią szansę dla stron internetowych skierowanych do określonego miasta bądź regionu. Umożliwia to ograniczenie konkurencji w wynikach wyszukiwania niepłatnego.

Dzięki tej formie pozycjonowania nie jest konieczne konkurowanie ze stronami z całej Polski, jedynie zaś z tymi, które świadczą usługi na tym samym terenie, co nasza firma. W wielkich miastach konkurencja wciąż będzie znaczna, ale zdecydowanie mniejsza niż w przypadku, gdyby firmy, które np. zainwestowały w pozycjonowanie w w Częstochowie, musiały rywalizować z firmami z Warszawy czy Krakowa.

Podobnie, dla właściciela strony nie ma potrzeby, aby był on wyszukiwany w rejonach, w których w ogóle nie świadczy usług, gdyż nie będzie się to przekładało na zawieranie nowych transakcji. Pozycjonowanie lokalne umożliwia lepsze prosperowanie małym biznesom, które mają ograniczony budżet i nie mogą sobie pozwolić na marketing poziomu wielkich portali.

pozycjonowanie w Częstochowie

Pozycjonowanie lokalne a statystyki

Badania poświęcone zachowaniu użytkowników wyszukujących informacji o lokalnych usługach pokazują, że lokalne pozycjonowanie jest istotne przy docieraniu do klientów. Według tych statystyk aż 78% użytkowników dokonało zakupu po tym, jak poszukiwało w wyszukiwarce lokalnych usług. W przypadku użytkowników smartfonów i tabletów od 84 do 88% spośród nich poszukuje fraz związanych właśnie z lokalnymi biznesami. Ponad połowa badanych będących w trakcie podróży, poszukuje w Internecie informacji o lokalnych usługach.

O co warto zadbać przy pozycjonowaniu lokalnym?

W przypadku pozycjonowania lokalnego najważniejszym czynnikiem są linki prowadzące do strony. Starając się np. o pozycjonowanie w Częstochowie, warto postarać się o linki ze stron dla tego terenu. Przydatne są oficjalne witryny miasta, strony tematyczne itp. Ważne, aby linki pojawiały się w wielu miejscach i umożliwiały dotarcie do naszej strony. Dlatego prowadząc pozycjonowanie w Częstochowie, warto część budżetu przeznaczyć na lokalne działania content marketingowe.

Tu zazwyczaj wystarczy wysłać prośbę do właściciela serwisu, aby dodał link do naszej witryny. Warto zadać też o optymalizację on-site. Należy umieszczać nazwy miasta w tagach oraz nagłówkach (wskazany jest nagłówek H1). Dobrze jest też umieścić nazwę miasta w treści strony oraz podać pełny adres i dane kontaktowe do firmy na naszej witrynie.