Znaczenie marketingowe Jasnej Góry to ciekawe, choć często marginalizowane zagadnienie. Promowanie się na śląskim rynku lokalnym oraz tym związanym z Częstochową jest bardzo wymagającym zadaniem.
Duża liczba konkurencyjnych marek oraz zwiększające się wymagania klientów sprawiają, że chcąc pozyskiwać klientów lokalnie dla naszych biznesów, musimy prowadzić nasze działania reklamowe skutecznie i efektywnie. Dobrym sposobem na podniesienie efektywności naszych działań jest szczególne skupienie się na Jasnej Gorze, która jest swego rodzaju centrum rynku lokalnego. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie dlaczego znaczenie marketingowe Jasnej Góry jest aż tak duże oraz jak promować się lokalne na tym szczególnym terenie mając różnorodne biznesy i marki.
Znaczenie marketingowe Jasnej Góry — Dlaczego jest taka ważna marketingowo na rynku lokalnym?
Dla wielu osób Jasna Góra to miejsce kultu. Przedsiębiorcy lokalni oraz osoby działające w e-commerce często nie dostrzegają jednak potencjału, jakiego niesie ze sobą marketingowo. W rzeczywistości Jasna Góra ma też niezaprzeczalnie swoją realną — marketingową stronę i jest bardzo ważna pod kątem reklamy czy digital marketingu.
Pierwszym powodem dla kogo tak się dzieje, jest fakt przybywania na Jasną Górę bardzo dużej liczby osób. Są to pielgrzymi i osoby odwiedzające to miejsce regularnie — co jest ważnym aspektem. Dzięki temu na Jasnej Gorze znajdziemy bardzo wielu potencjalnych odbiorców i klientów. Miejsce to zatem — jakkolwiek by to nie zabrzmiało, nie ustępuje innym popularnym lokacjom w świecie realnym czy wirtualnym takim jak Facebook, Google lub fora internetowe pod kątem pozyskiwania klientów. To wszystko przekłada się na możliwość pozyskania klientów i dotarcia do różnych grup pod względem targetowania.
Jasna Góra jest też miejscem, gdzie możemy zaobserwować bardzo dużą sprzedaż. Są to najczęściej pamiątki, ale też i produkty użytkowe, funkcjonalne czy estetyczne nie do końca związane z pielgrzymowaniem. Na Jasnej Górze możemy sprzedawać bardzo wiele różnego rodzaju produktów oraz usługi, co daje szerokie możliwości biznesowe. Jasna Góra jest także wykorzystywana marketingowo jako symbol Częstochowy. Jest ona również ważnym elementem marketingu lokalnego. Chcąc zatem być liderami branżowymi na tym terenie, nie może zabraknąć naszej marki również tam. Element ten będzie ważny szczególnie w odniesieniu do działalności lokalnej i lokalnych klientów mieszkających na stałe w Częstochowie. Działanie na tym terenie pomoże nam zatem zbudować silną markę lokalną. Znaczenie marketingowe Jasnej Góry jest zatem istotne ze względu na:
- dużą liczbę potencjalnych klientów
- duży potencjał handlowy
- charakter miejsca kultu
- spory wpływ wizerunkowy na markę
Jak możemy pozyskiwać klientów dzięki Jasnej Górze?
Istotne znaczenie marketingowe Jasnej Góry jest niepodważalne i jeśli to wiemy, warto wykorzystać ten fakt, promując się na rynku lokalnym i zdobywając klientów tam przebywających. Możemy robić to ogólnie na dwa sposoby — fizyczny, czyli stacjonarny oraz internetowy.
Marketing internetowy oferuje wiele typów promocji dzięki, którym dotrzemy do osób, które będą zainteresowane Jasną Górą w Internecie. Z pewnością jest to stworzenie i pozycjonowanie strony internetowej pod odpowiednie frazy. Możemy również wykorzystywać social media do promowania swojego biznesu oraz pozyskiwać w nich nowych klientów. Możemy robić to poprzez prowadzenie profili czy aktywne uczestnictwo na odpowiednich grupach. Podobny efekt uzyskamy też dzięki content marketingowi, który będzie szczególnie wskazany przy reklamie internetowej. Publikowanie przydatnych i wartościowych treści w sieci o tematyce Jasnej Góry i Częstochowy z pewnością spotka się z szerokim odzewem oraz pozwoli dotrzeć do naszej marki wielu osobom, które zainteresują się też jej ofertą.
Bardzo ważnym sposobem promowania się lokalnego w sieci jest też wykorzystywanie systemów reklamowych takich jak Facebook Ads czy Google Ads z targetowaniem, które dają możliwość docierania i emitowania reklam osobom mieszkającym lub aktualnie przebywającym w Częstochowie. Tylko te dwa systemy reklamowe dają bardzo wiele możliwych form reklamy do zastosowania oraz umiejscowień reklamy, dzięki czemu będziemy mogli prezentować naszą markę w odpowiedni sposób.
Znaczenie marketingowe Jasnej Góry jest zatem wysokie również w sensie stricte wirtualnym, gdzie znajduje się wiele osób niemogących osobiście zjawić się na miejscu, a które interesują się tym miejscem. Jeśli jednak wolimy lub powiedzmy biznes, który wymaga promowania się w świecie rzeczywistym, również mamy do wyboru kilka sposobów reklamy. Pierwszym z nich jest umieszczanie w przeznaczonych na to specjalnych miejscach np. na tablicach ogłoszeń plakatów reklamowych. Możemy też rozdawać lub dostarczać ulotki okolicznym mieszkańcom czy wykorzystywać lokalne gazety, radio i tv do tego celu.
Kto powinien zwrócić uwagę na Jasną Górę przy promocji na rynku lokalnym?
Na promowanie się na lokalnym rynku Jasnej Góry szczególną uwagę powinni zwrócić zarówno właściciele biznesów lokalnych jak i internetowych. Osobom przybywającym na Jasną górę potrzebne są różnorodne produkty i usługi — zarówno te sprzedawane na miejscu jak i wysyłkowo lub w dalszych lokacjach Częstochowy. Promując swój biznes lokalny, warto zatem robić to w szczególny sposób na Jasnej Górze, gdyż jest to bardzo dobry rynek zbytu. Ważne znaczenie marketingowe Jasnej Góry wykorzystywać zatem mogą osoby prowadzące sklepy internetowe z dewocjonaliami lub pamiątkami z Jasnej Góry, a także właściciele biznesów stacjonarnych świadczących usługi np. hotelowe.
Porada: Znaczenie marketingowe Jasnej Góry jest spore i warto wykorzystywać potencjał tej lokalizacji do promowania i prowadzenia własnego biznesu. Jeśli nie znamy się na digital marketingu, warto udać się do agencji marketingowej i zlecić jej promowanie lokalne naszej marki.