Reklama w Internecie

Jak wybrać reklamę w Internecie, która będzie skuteczna? Warto przeczytać nasze uwagi i wcielić je w życie!
reklama w Częstochowie

Reklama w Internecie daje bardzo dobre wyniki i bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży oferowanych usług lub produktów. Jest to dobry sposób na dotarcie do swojej grupy docelowej, a przy tym stosunkowo niedrogi. W dodatku jest wiele takich metod promocji w sieci, które można stosować przez cały czas. Wydawać by się mogło, że różnego rodzaju kampanie reklamowe to niezwykle kosztowne przedsięwzięcie – oczywiście taki wariant reklamy może być drogi, ale nie musi.

Wszystko zależy od tego, jaki efekt biznesmen chciałby osiągnąć poprzez działania z zakresu promocji. Coraz większym powodzeniem cieszy się reklama lokalna. Jakie więc rozwiązania w tym zakresie będą dobre w kontekście, np. Częstochowy i okolic?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony firmowej pod lokalne wyniki wyszukiwania w Google

Strona internetowa firmy to pierwszy taki element promocji, nad jakim warto się zastanowić. Obecnie każda licząca się bądź aspirująca do tego instytucja, ma swoją oficjalną witrynę w sieci. W zależności od tego, jaka jest jej oferta i zakres świadczonych usług, strona ta może być mniej lub bardziej rozbudowana. Niezależnie jednak od jej wielkości, warto zadbać o to, by treści zawierały najważniejsze słowa kluczowe odnoszące się do produktów i usług, a także do miasta – w tym przypadku będzie to Częstochowa.

Oprócz najważniejszych fraz, które są ściśle związane z działalnością firmy, warto również rozważyć inne. Mianowicie słowa kluczowe, które najczęściej wyszukują internauci. Pozycjonując się lokalnie, można niekiedy odnieść lepszy efekt, niż wtedy, gdy preferuje się dotrzeć do Odbiorców mieszkających na terenie całego kraju. W dodatku pozycjonowanie i optymalizacja strony firmowej nie jest przedsięwzięciem tak kosztownym, jak tradycyjny rodzaj promocji tego typu. Łatwiej i szybciej udaje się również uzyskać satysfakcjonujący efekt, ponieważ konkurencja na rynku lokalnym jest zdecydowanie mniejsza, niż na krajowym.

reklama w Internecie

Kiedy reklama w Internecie daje efekty?

Oczywiście taka reklama w Internecie daje pierwsze efekty po około jednym miesiącu, a na wszystkie rezultaty trzeba niekiedy poczekać nawet kwartał. Niemniej to promocja, która przyczynia się do wielu wymiernych korzyści. Można do nich zaliczyć następujące walory:

  • wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwarki Google,
  • większe zainteresowanie ofertą firmy internautów korzystających z Google,
  • strona firmowa staje się bardziej widoczna w sieci,
  • można pozycjonować stronę na każdy produkt oddzielnie i w ten sposób przedstawić Klientowi za pośrednictwem wyszukiwarki wszystkie swoje towary,
  • pozycjonowanie i optymalizacja pozwalają zaprezentować firmę i jej ofertę możliwie jak najkorzystniej,
  • długofalowe działanie promocji, zakładając, że biznesmen nie poprzestanie na osiągniętych wynikach i nie zrezygnuje z pozycjonowania,
  • stosunkowo nieduży koszt promocji, którą można również prowadzić we własnym zakresie, nie ponosząc wydatków.

Reklama w Google AdWords dla firm rozpoczynających działalność w Częstochowie

Rozpoczynając swoją działalność na rynku lokalnym takim jak Częstochowa, warto zainwestować w reklamę AdWords. Dzięki niej uda się znacznie szybciej i niewielkim wysiłkiem pozyskać wielu odwiedzających stronę firmową, co może przełożyć się na realny zysk.

Z uwagi na to, że wiele parametrów tej kampanii reklamowej udaje się ustalić samodzielnie, jest to reklama w Internecie, która przynosi wiele dobrych efektów stosunkowo niedużym nakładem finansowym. Płaci się bowiem nie za wyświetlanie reklamy, jak to ma miejsce w przypadku innych płatnych form promocji w sieci, ale za każde kliknięcie. W Google AdWords link z reklamą może być odnośnikiem tekstowym, mieć postać wideo, czy wyświetlać się jako grafika. Udaje się więc precyzyjnie określić jaką liczbę kliknięć chce się kupić, a także, jaki powinien być dzienny limit odsłon.

Jest to elastyczna forma reklamy w Internecie, ponieważ można samemu zdecydować o tym, na jakie słowa kluczowe ma się ona wyświetlać, a także jak długo. Nawet podczas trwania kampanii udaje się zmodyfikować reklamę, co nie przekłada się na wyższy koszt i nie wpływa na to, jak wyświetla się taka reklama. Modyfikacja może polegać na zmianie fraz kluczowych na inne albo też na zawieszeniu kampanii na pewien czas.

Elastyczność reklamy AdWords polega również na tym, że przedsiębiorca sam decyduje o tym, kiedy opłaci kampanię, czy od razu, czy stopniowo. Jest to stosunkowo niedrogi sposób promocji, ponieważ jedno słowo kluczowe kosztuje średnio w granicach złotówki. Wyjątek stanową bardziej konkurencyjne frazy, które cieszą się większą popularnością – wtedy cena za takie słowo kluczowe może być o wiele wyższa. Jednak z uwagi na to, że promujemy ofertę ze słowem „Częstochowa”, jest niewielkie prawdopodobieństwo, że za frazę kluczową zapłaci się więcej.

Widoczność w Częstochowie, dzięki mapie i wizytówce Google

Chcąc dotrzeć do Klientów lokalnych, warto zadbać o dobrą widoczność w sieci z uwagi na lokalizację swojej działalności, czyli na miasto Częstochowa. Pomocne są w tym mapa i wizytówka Google. Dzięki nim można podać dokładne dane teleadresowe swojej firmy, a także dodać opis oferty, uwzględniając w nim właściwe frazy kluczowe. Wizytówka, czyli Google Moja Firma jest częścią mapy tej wyszukiwarki. Za jej pomocą można też promować się w sieci, uzyskując opinie i oceny lokalnych Odbiorców.

jaka jest skuteczna reklama w Internecie

W ten sposób buduje się zaufanie do swojej firmy. Warto pamiętać, że taką wizytówkę opłaca się założyć i to niezależnie od tego, czy już można powiązać ją ze swoją stroną firmową, czy jeszcze nie. Zarówno mapa, jak i wizytówka to darmowa reklama w Internecie, która pozwala dać się zauważyć w Częstochowie, wśród lokalnej społeczności. Jeśli posiada się stronę firmową, wizytówka dodatkowo wpływa na ranking witryny w Google. Dlatego tym bardziej warto pomyśleć o dodaniu swojej firmy do takiego miejsca w sieci.

Reklama lokalna w Częstochowie za pomocą social media

Obecnie trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez aktywności w social media. Jeśli zastanawiamy się jaka reklama w Internecie będzie skuteczna, to w szczególnie opłaca się zaistnieć na stronie Facebook, ponieważ ten portal społecznościowy cieszy się największą popularnością. Poza tym oferuje wiele możliwości promowania swojego biznesu, również lokalnie. Przedsiębiorcy w różnoraki sposób korzystają z tego portalu, na przykład zamieszczając w nim poszczególne produkty ze swojej oferty.

Można również prowadzić ciekawe relacje z wydarzeń, w jakich brało się udział bądź których było się organizatorem. Za pomocą takiego postu uda się dotrzeć do lokalnej społeczności zainteresowanej ofertą. Wystarczy tylko wpleść w treść słowa kluczowe właściwe dla swojej działalności, a także miasto Częstochowa lub okolice, jeśli wydarzenie miało miejsce właśnie tam. Facebook to również sposób na pokazanie bardziej „ludzkiej” twarzy przedsiębiorstwa.

Firma, która jest obecna na tym portalu, z pewnością nie będzie kojarzyć się lokalnej społeczności z betonowym molochem, a z nowoczesną instytucją czynnie udzielającą się w Częstochowie. Facebook umożliwia też szybki kontakt z Klientem bezpośrednio w komentarzach albo za pośrednictwem Messengera. Stronę na Facebooku można też założyć, by promować właściwą witrynę firmową, którą wystarczy dodać do informacji o instytucji.