Moc marketingu internetowego

Marketing internetowy z roku na rok rośnie w siłę. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że bez prowadzenia działań marketingu internetowego, firma nie rozwija się tak szybko jakby mogła i traci na atrakcyjności.
jaka jest moc marketingu internetowego

Marketing niejedno ma imię. Przekonaliśmy się o tym wielokrotnie, próbując zgłębić tajniki tej dziedziny. Specjaliści, którzy zajmują się tym na co dzień, przekonują, że obecnie moc marketingu internetowego jest trudna do przebicia. Z wielu powodów przenieśliśmy sporą część życia do sieci – tu się uczymy, pracujemy, czasem spotykamy ze znajomymi i – co ważne dla kwestii marketingowych – coraz częściej decydujemy się na robienie zakupów przez internet.

I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby były to zakupy wcześniej zaplanowane. Prawda jest taka, że spory odsetek zakupów stanową te dokonane na podstawie zobaczenia czegoś interesującego w reklamie internetowej (która przybiera coraz ciekawsze formy). Popularny stał się również influencer marketing, wykorzystujący do celów promocyjnych osoby znane w internecie.

Czym jest właściwie marketing?

Mówimy o tym, jaka jest moc marketingu internetowego, a nie wyjaśniliśmy sobie, czym właściwie jest marketing. Próbując zdefiniować to pojęcie, powiedzielibyśmy tak: marketing to działania mające na celu zaspokajanie potrzeb klientów i czerpanie z tego zysku. Zatem najpierw trzeba zbadać i zrozumieć rynek, a tym samym potrzeby (lub potencjalne potrzeby) klientów.

Kolejnym krokiem jest stworzenie strategii marketingowej dla danej marki – budowa planu i programu pomocnych w działaniu. Kolejnym etapem jest zbudowanie relacji z klientami. Chodzi o wzbudzenie zaufania oraz pozytywnych odczuć ze strony klientów. To już ostatnia prosta do generowania zysków. Zostało już wspomniane, że marketing niejedno ma imię. Wśród rodzajów tych działań wyróżniamy: marketing afiliacyjny, content marketing, ambient marketing, marketing narracyjny oraz mobilny, a także marketing internetowy. Moc marketingu internetowego wysuwa się na prowadzenie. Skąd taka skuteczność tej formy aktywności?

Moc marketingu internetowego – skąd bierze się skuteczność tych działań?

Z reklamy w internecie może skorzystać każdy. Bez względu na rodzaj i rozmiar biznesu. Dzięki dodatkowym kanałom, jakimi posługują się marketingowcy nastawieni na działania w sieci, istnieje szansa na dotarcie z informacją o produkcie lub usłudze do szerszego grona odbiorców, a do tego bardziej zróżnicowanego. Moc marketingu internetowego opiera się na wykorzystywaniu SEM i SEO, reklam Google Ads, reklam Facebook Ads, content marketingu, jak i marketingu e-mail. Przyjrzyjmy się na przykład e-mail marketingowi. Ponad 95% wszystkich internautów posiada konto na poczcie elektronicznej.

jak wykorzystać moc marketingu internetowego

Dla większości z nich korzystanie z poczty online to codzienność (natomiast używanie mediów społecznościowych nie jest aż tak powszechne), dlatego wiele firm decyduje się na budowanie swojego wizerunku właśnie przy użyciu tego kanału. Zaangażowanie odbiorców oraz przełożenie tego zaangażowania na sprzedaż jest wręcz szokujące. Moc marketingu internetowego działa tu rewelacyjnie. Choć początkowe gromadzenie baz kontaktów bywa procesem czasochłonnym i wymagającym, to warto w to zainwestować. Zainwestować przede wszystkim czas. Skuteczność marketingu internetowego to suma małych i większych działań podejmowanych regularnie.

Pozycjonowanie – łatwy sposób na dobre miejsce w wyszukiwarkach

SEO i SEM składają się na moc marketingu internetowego. Szczególną rolę odgrywa SEO, czyli optymalizowanie strony internetowej. Dzięki przygotowaniu witryny tak, aby osiągnęła wysokie pozycje w wyszukiwarkach, będziemy w stanie dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów. Zwiększy się także liczba osób odwiedzających stronę, a to pomoże budować z jednej strony rozpoznawalność, a z drugiej strony – zaufanie potencjalnych klientów. Moc marketingu internetowego pozwala być o krok dalej od konkurencji, która nie inwestuje w ten rodzaj promocji biznesu.

moc marketingu internetowego

Nowy sposób na marketing

Szybki rozwój mediów społecznościowych przyczynił się do powstania nowego rodzaju marketingu internetowego – influencer marketingu. Działania mają miejsce we współpracy marki z osobą rozpoznawalną w internecie. Uznanie i przede wszystkim zaufanie wśród odbiorców oraz naprawdę imponujące zasięgi to klucz to sukcesu. Dla marki to idealny sposób na dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Przykładowo: ktoś chce zareklamować żel na stłuczenia? Może zaangażować do współpracy blogerkę parentingową, której czytelniczki prawdopodobnie również mają dzieci, a więc mają podobne potrzeby i istnieje duże prawdopodobieństwo, że zdecydują się na zakup polecanego produktu przez ulubioną influencerkę, w tym przypadku blogerkę. Tak działa moc marketingu internetowego.