Marketing w Internecie można robić na wiele sposobów. Dlatego też w pierwszej kolejności warto określić te działania, które dają wymierny efekt przez długi czas. Jest to zrozumiałe, jako że nie prowadzi się firmy przez miesiąc lub dwa. Zwykle myśli się o tym, by rozwijać swój biznes i cieszyć się licznymi sukcesami w danej branży co najmniej przez kilka lat. Najtrudniej jest przetrwać na rynku przez pierwszy rok zarówno jako podmiot działający krajowo, jak i lokalnie, na przykład na terenie Częstochowy. Niemniej nie oznacza to, że trzeba podejmować takie czynności, które wiążą się z olbrzymim ryzykiem. Na jakie działania w związku z tym warto się zdecydować?
Marketing w Internecie – audyt SEO strony firmowej
By zacząć się promować w sieci, opłaca się najpierw przeanalizować swoją stronę firmową pod kątem jej dostępności dla lokalnych, potencjalnych Klientów. Warto więc zlecić audyt SEO profesjonalnej agencji marketingowej. Dzięki takiej analizie uda się szybko wyłapać wszelkie niedociągnięcia związane z doborem słów kluczowych, czy z pozycjonowaniem w obrębie witryny.
Za pomocą audytu można również sprawdzić, czy wszystkie linki przychodzące są wciąż aktywne, a także czy mają one wartość i czy nie wpływają negatywnie na wizerunek firmy. Ponadto analiza ta pozwoli lepiej zadbać o wewnętrzne linkowanie na stronie, ułatwiając użytkownikom poruszanie się po niej. Inną istotną kwestią, jaką audyt eksponuje, jest czas ładowania się strony firmowej. Im jest on dłuższy, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny Klient przejdzie na witrynę konkurencji.
Mając wszystkie te dane, można zaprojektować stronę firmową w sposób rzetelny, dopasowując ją do potrzeb stawianych przez lokalny, częstochowski rynek, a także pod kątem użyteczności dla wyszukiwarki i dla grupy docelowej. Pozycjonując stronę firmową zgodnie z wytycznymi, jakie daje to narzędzie SEO, daje bardzo dobre efekty w możliwie niedługim czasie. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy przedsiębiorca ma w planie wypuścić na rynek nowy produkt i zależy mu na tym, by potencjalni Odbiorcy bez problemu trafili na jego stronę.
Blog firmowy jako forma stałej promocji SEO
Marketing w Internecie jest bardzo pojemnym pojęciem.
Biorąc pod uwagę to, że obecnie nie można pominąć dobrodziejstwa dla promocji, jaką jest wyszukiwarka Google, warto podejmować takie działania, które wpływają na wyższy ranking w tej wyszukiwarce. Jednym z nich jest prowadzenie bloga firmowego. Przede wszystkim zamieszczając treści w takiej strefie w obrębie strony firmowej, należy dbać o to, by znalazły się w niej właściwe słowa kluczowe, które dotyczą albo konkretnego produktu, albo określonej usługi.
Niewątpliwą zaletą prowadzenia takiego dziennika biznesowego jest to, że jeśli pojawiają się w nim określone produkty z oferty, można je podlinkować, by potencjalny Klient mógł z takiego miejsca przejść bezpośrednio do zakładki, gdzie znajduje się opisywany towar i złożyć na niego zamówienie.
Prowadzenie bloga firmowego jest również atrakcyjnym sposobem na to, by nie tracić relacji z potencjalnym Odbiorcą. Głównie jednak ma on na celu poszerzanie świadomości na temat marki i budowanie dobrego wizerunku wokół niej, a także dbanie o to, by Klienci pozostali lojalni i nie przeszli do konkurencyjnej firmy, działającej w tej branży w Częstochowie.
Newsletter i mailing jako marketing w Internecie w trosce o stałych Klientów
Największą mocą napędową firm działających lokalnie, na przykład w Częstochowie, ale też krajowo, jest realizacja zamówień przez stałych Klientów. Prowadząc marketing w Internecie można zadbać o tę grupę odbiorców w szczególny sposób. Jednym z podstawowych narzędzi marketingowych, jakie pozwalając zachować relacje z tymi Odbiorcami, jest prowadzenie newslettera i mailingu. W zależności od tego, jaki jest profil firmy, a także jaka jest jej grupa docelowa, może się okazać, że lepiej zdecydować się albo na mailing, albo na newsletter.
Trzeba bowiem pamiętać o tym, że potencjalni Klienci są zasypywani informacjami marketingowymi tego typu. Jeśli więc będą otrzymywać ich za dużo od jednej firmy, może to dać odwrotny efekt do zamierzonego, czyli w ogóle nie będą czytać przysłanych maili i usuwać je. By informować Klienta o swojej ofercie w sposób nienachalny, warto ustalić jakiś termin, kiedy wysyła się informacje marketingowe, na przykład raz w tygodniu o godzinie siódmej rano lub po dwudziestej po południu. Są to zwykle najlepsze godziny, kiedy Klienci czytają pocztę, więc jest szansa, że zapoznają się z treścią takiej wiadomości.
Budowanie relacji z Odbiorcą poprzez social media
Obecnie internauci spędzają wiele czasu na portalach społecznościowych. Dotyczy to zarówno tych, którzy korzystają z laptopów, jak i osób, które preferują smartfony i tablety. Portal typu Facebook stał się jakby oddzielną wyszukiwarką, gdzie oprócz wyszukiwania znajomych, można znaleźć wiele ciekawych treści, a także firm, które oferują konkretne usługi lub produkty. Warto więc dołączyć do grona przedsiębiorców promujących się za pośrednictwem social media.
Dzięki takim portalom uda się zbudować trwałą relację z Klientami, szczególnie jeśli są oni zainteresowani nie tylko ofertą firmy, ale również branżą, w jakiej ona działa. Poza tym zamieszczając ciekawe posty, można liczyć na to, że niektórzy internauci będą je udostępniać, a także polubią je, co sprawi, że firma stanie się bardziej atrakcyjna na rynku lokalnym. Polecana przez innych wzbudza większe zaufanie, niż wtedy, gdy tylko Klienci wydają o niej swoje opinie. Polecanie oznacza, że dana osoba jest w pełni zadowolona z usług firmy i nie ma do niej najmniejszych zastrzeżeń.
Marketing w Internecie na forach internetowych – przedsiębiorca jako ekspert w swojej dziedzinie
Internauci bardzo często poszukują różnych informacji na forach internetowych. Zakładają nowy wątek i zadają pytanie, licząc na to, że inny forumowicz udzieli im odpowiedzi na naglący problem. Jest to więc idealne miejsce w sieci dla przedsiębiorcy, gdzie może promować swoją firmę, a jednocześnie być pomocnym dla takich osób, które chciałyby uzyskać konkretne informacje. Fora internetowe rządzą się swoimi prawami, dlatego też budowanie swojego wizerunku zajmuje wiele czasu.
By być postrzeganym jako ekspert, należy nierzadko wypowiedzieć się co najmniej kilkanaście razy i liczyć na to, że forumowicze takie zaangażowanie odpowiednio docenią. Zaletą for internetowych jest to, że można w nich zamieszczać również linki, które będą prowadzić do strony z konkretnym produktem z oferty firmy. Jednak należy też pamiętać o tym, że nachalna promocja na forum od razu spotyka się z tak zwanym banem, czyli zablokowaniem dostępu do forum na określony czas. Wypowiedzi na forum powinny być więc możliwie jak najbardziej merytoryczne, a jak najmniej marketingowe. Wiele for umożliwia dodanie adresu strony internetowej w stopce, co już może być wystarczającą formą promocji na takich serwisach.