Tania strona internetowa – co powinna mieć?

Witryny internetowe już dawno przestały być drogie. Coraz częściej można spotkać tanie strony internetowe, które mają bardzo dobre parametry w Google. Wystarczy wykupić najtańszy hosting, domenę w promocyjnej stronie i zlecić komuś stworzenie jej lub zrobić ją samemu.

Witryny internetowe już dawno przestały być drogie. Tania strona internetowa coraz częściej jest rozwiązaniem dla wielu firm, nie tylko wchodzących na rynek. Co więcej, tania strona internetowa coraz częściej ma bardzo dobre parametry w Google. Wystarczy wykupić najtańszy hosting, domenę w promocyjnej stronie i zlecić komuś stworzenie jej lub zrobić ją samemu. Jednak nawet najtańsza strona internetowa musi być przyjazna użytkownikom. Dowiedz się, co powinna posiadać tania, ale dobra strona internetowa.

Tania strona internetowa a treść

Treść wydaje się czymś oczywistym, nawet na taniej stronie internetowej. Każda strona powinna mieć jakąś treść. Jednak właśnie nie mowa tu o jej istnieniu, a o tym, jaka jest. Z pewnością nie może być jakaś. Treść na stronie internetowej powinna cechować się:

  • konkretnością – w internecie nikt nie ma czasu na dłużące się akapity, z których nic nie wynika; użytkownicy wymagają konkretnych informacji i strona powinna im to zapewnić,
  • przystępnością – aby użytkownik mógł coś wynieść z przeczytanej treści, musi być w stanie ją zrozumieć; nie ma sensu silić się na skomplikowane, fachowe terminy, jeśli potencjalny klient nie posiada odpowiednich kwalifikacji, by wiedzieć, o czym mowa,
  • poprawnością – składniową, interpunkcyjną oraz ortograficzną; treści, w których znajdują się rażące błędy, mało kto będzie czytać.

Oczywiście treści w internecie rządzą się dużo większą liczbą zasad, jednak trzy powyższe są podstawowe. Muszą zostać spełnione.
We współczesnym świecie, w którym Google narzuca standardy jakości, content zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie. Coraz częściej specjaliści od wizerunku i marketingu podkreślają znaczenie unikalnych, eksperckich treści. Powinny one znajdować się na serwisie internetowym, jeśli chcemy poważnie myśleć o jej promocji i skutecznym pozycjonowaniu.

tania strona internetowa

Dane kontaktowe

Kolejna rzecz, która wydaje się banalna. Wielu osobom jednak zdarza się zapomnieć wstawić dane kontaktowe. W ten sposób można stracić szansę na lukratywną współpracę czy transakcję. Dlatego warto kilka razy sprawdzić w finalnej wersji strony, czy dane kontaktowe wyświetlają się tak, jak powinny. Dobrze jest sprawić, by numer kontaktowy był możliwy do kliknięcia. Dzięki temu nawiązanie kontaktu przez klienta będzie jeszcze łatwiejsze.

Dobrym pomysłem jest zamieszczenie formularza, dzięki czemu klient ma możliwość wysłania wiadomości z poziomu strony.
Oczywiście, również formularz kontaktowy należy przetestować i sprawdzić, czy wiadomości mailowe docierają na wskazany adres.

Czytelny układ strony

Intuicyjność – to jest pojęcie, którym powinna charakteryzować się każda strona. Jeśli witryna będzie intuicyjna, internauta bez problemów znajdzie ofertę, dane kontaktowe czy informacje, których potrzebuje.

W przypadku, jeśli strona nie będzie czytelna, karta w przeglądarce zostanie zamknięta. Właśnie dlatego tak ważne jest, by układ strony był logiczny i układał się w składną całość.

Podział na kilka podstron

W pewnym stopniu jest to dopełnienie punktu powyżej. Choć istnieją witryny typu one page, na których cała treść jest zamieszczona na jednej stronie, nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. W wielu przypadkach o wiele lepszym pomysłem okazuje się podział treści witryny na kilka podstron. Standardowo można znaleźć takie podstrony, jak:

  • strona główna – podstrona, która wyświetla się po wpisaniu adresu witryny; powinna zawierać główne informacje o temacie strony oraz linki do innych podstron,
  • o nas – tutaj zawarte powinny być informacje o osobie czy organizacji, o której jest dana witryna lub która ją tworzy,
  • oferta – szczegółowy zapis oferowanych usług czy produktów,
  • kontakt – podstrona zawierająca formularz oraz dane kontaktowe.

Odpowiednie pogrupowanie treści witryny pozwoli internaucie w łatwy sposób odnaleźć się na niej.

Responsywność

Obecnie z internetu nie korzysta się tylko na komputerze. Są do tego wykorzystywane takie urządzenia jak smartfony czy tablety. Liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych w celu surfowania po sieci ciągle wzrasta. Wraz z tym potrzeba dostosowania do nich witryn internetowych jest coraz większa. Tania strona internetowa musi być responsywna!

Aktualnie responsywność witryny internetowej jest standardem. Żadna strona internetowa, szczególnie ta nastawiona na zysk, nie może sobie pozwolić na niepoprawne wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych. Wykorzystanie smartfonów do zakupów czy szukania informacji jest równie duże, co w przypadku laptopów czy komputerów stacjonarnych. Stworzenie strony internetowej, która będzie odpowiednio wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, w obecnych czasach jest koniecznością.

Bez spełnienia powyższych punktów, strona nie odniesie oczekiwanego skutku. Dlatego nawet najtańsza strona internetowa powinna się nimi cechować.