Reklama na nośnikach zewnętrznych jest jedną z najstarszych form reklamowych. Czy wiesz co dokładnie oznacza reklama zewnętrzna? Częstochowa, Warszawa, Kraków, Poznań czy Trójmiasto – w każdym mieście Polski odnajdziemy nośniki reklamy zewnętrznej. W przeróżnych formach i w różnych lokalizacjach. Na jednym z nich może znaleźć się reklama Twojej firmy! Poznaj zalety reklamy zewnętrznej i dowiedz się, co możesz dzięki niej zyskać. Jeśli poszukujesz skutecznego rozwiązania, a prowadzisz lokalną firmę i chcesz prowadzić lokalne działania marketingowe w Częstochowie – to może być właśnie rozwiązanie, które pozwoli Ci szybko i skutecznie zwiększyć sprzedaż.
Czym jest reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna (zwana również jako outdoor) to najogólniej rzecz ujmując, reklama zamieszczana poza miejscem zamieszkania odbiorcy. Jej główną funkcją jej to, aby przekaz reklamowy dotarł do konsumentów, gdy znajdują się oni poza domem. Może być ona prezentowana na różnego typu tablicach reklamowych, billboardach (które najpowszechniej kojarzone są z outdoorem), citylightach, a nawet zwykłych słupach ogłoszeniowych, wiatach przystankowych oraz kioskach. Jednym z niestandardowych odmian reklamy zewnętrznej jest tzw. reklama ambientowa, obejmująca na przykład nietypowe formy reklamy na budynkach lub reklamę wielkoformatową z zastosowaniem różnych technik trójwymiarowych.
Reklama zewnętrzna w Częstochowie na billboardzie? A może na tablicy na drodze wjazdowej? Daj się poznać mieszkańcom miasta! To bardzo dobry sposób za promocję lokalnej działalności. Można również przeprowadzić ogólnopolską kampanię outdoorową, jednak z uwagi na dość wysokie koszty, na takie rozwiązanie decydują się głównie większe firmy.
Zalety reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna ma wiele zalet, dlatego na to rozwiązanie może się zdecydować wiele firm, o różnym profilu działalności. Jednocześnie jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do szerszej grupy odbiorców, w tym również do potencjalnych klientów. Niepodważalnym atutem w jej przypadku jest względnie niski koszt dotarcia z przekazem do grupy docelowej. Bez problemu można również w dowolnym momencie dokonać zmiany szaty graficznej. Trzeba również wiedzieć, że outdoor oznacza bardzo dużą różnorodność formatów reklamowych, dzięki czemu każda firma może przeprowadzić kampanię adekwatnie do swoich możliwości finansowych oraz profilu działalności. Reklama zewnętrzna w Częstochowie, Krakowie czy w Warszawie może być przeprowadzona na różnych nośnikach, na mniejszą bądź większą skalę.
Reklama zewnętrzna ma również tę zaletę, iż osiąga się dzięki niej szeroki zasięg oddziaływania. Dzięki temu można dotrzeć z przekazem do szerokiego grona odbiorców. Okazuje się skuteczna zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i większych aglomeracjach. Reklama zewnętrzna w Częstochowie czy reklama zewnętrzna w Warszawie – w obu przypadkach można osiągnąć dobre wyniki. Jednocześnie taka forma przekazu reklamowego łatwo zapada w pamięć i jest odbierana przez odbiorców jako atrakcyjna. Co więcej nadawcy reklam mają do wyboru wiele miejsc, w których można je zamieścić. Mogą być zarówno najbardziej ruchliwe ulice miast, jak i punkty zlokalizowane na przedmieściach. Wszystko zależy od tego, co dokładnie jest przedmiotem reklamy i jaki cel chce osiągnąć zlecająca ją firma.
Reklama zewnętrzna. Częstochowa a może cała Polska?
Planując reklamę zewnętrzną, wiele firm zadaje sobie pytanie czy lepiej postawić na lokalny zasięg, czy zainwestować w ogólnopolską kampanię na różnych formach. Oczywiście ta druga opcja jest kusząca, ale w praktyce nie zawsze musi okazać się opłacalna i miarodajna. Jeżeli zareklamować chce się lokalna restauracja, oczywistym jest, że korzystniejsza będzie dla niej lokalna kampania.
Istnieje małe prawdopodobieństwo, że mieszkańcy oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów miejscowości, wybiorą się do tego lokalu, zachęceni reklamą na billboardzie. Chyba, że akurat wybierają się w te strony, ale szansa na to jest raczej niewielka. Natomiast w przypadku okolicznych mieszkańców, perspektywa złożenia wizyty w restauracji będzie już całkiem realna. Jeżeli chcemy zatem zareklamować częstochowską restaurację, reklama zewnętrzna w Częstochowie, powinna być usytuowana w niedalekiej odległości od niej. Natomiast, jeżeli kampanię outdoorową planuje przeprowadzić większa firma, wprowadzająca na przykład nowy produkt, który dostępny będzie w cały kraju, wówczas jak najbardziej wskazana będzie szeroko zakrojona kampania. Planując reklamę na nośnikach zewnętrznych, każda firma powinna zatem zadać sobie pytanie, co dokładnie chce dzięki niej osiągnąć i jakie cele zrealizować.