Content marketing to obecnie jedna z najbardziej skutecznych strategii marketingowych. Oczywiście nie powinien być stosowany jako jedyny i treści powinny być trochę dostymulowane odpowiednią reklamą, aczkolwiek – jest to główny punkt większości kampanii. Nic dziwnego, że powstało bardzo wiele agencji marketingowych, które zajmują się właśnie contetnem. Dowiedz się, czy warto skorzystać z ich usług.
Content marketing jako odpowiedź na oczekiwania klientów?
Content marketing pojawił się dlatego, że Google nieco zmieniło algorytmy pozycjonowania stron. Nie jest żadną nowością, że firma stara się, by na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania pojawiały się wyłącznie te treści, które naprawdę są najbardziej wartościowe dla odbiorcy. System działania Google jest bardzo skomplikowany i nie do końca wiadomo, jak działa i jakie czynniki decydują o wynikach wyszukiwania. Wiadomo jednakże, że wartościowe treści, czyli te, które są chętnie czytane i udostępniane, są traktowane priorytetowo.
Powstanie content marketingu, to znaczy marketingu skupionego na treści, można upatrywać właśnie w tych zmianach w Google. Z drugiej strony jednakże warto wiedzieć, że z biegiem lat zmienili się także użytkownicy Internetu. Są bardziej świadomi niż jakiś czas temu i lepiej radzą sobie z hierarchizacją danych. Oczekują konkretnych rozwiązań i konkretnych odpowiedzi na pytania. Nie chcą mieć do czynienia ze sztucznie brzmiącymi tekstami, które aż rażą nieumiejętnie użytymi słowami kluczowymi. Nie chcą także być zasypywani reklamami. I jednego, i drugiego w sieci jest za dużo.
Dlatego content marketing, jako cos bardziej wartościowego, naprawdę dobrze się sprawdza. Marketingowcy szybko to zauważyli i stworzyli zasady, które sprawiają, że wartościowe treści mogą posłużyć jako sposób na pozyskiwanie klientów.
Jakość ponad ilość
Content marketing zakłada, że treść powinna być najlepszej jakości. Musi być wartościowa – taka, która coś daje czytelnikowi i wnosi coś ważnego do jego życia. Narzędzi content marketingowych jest dużo – od wpisów na blogi, poprzez artykuły cyfrowe takie jak ebooki, aż do videoblogów i infografik. Wszystkie mogą działać naprawdę efektywnie, warunek jest jeden – muszą być naprawdę dobrze dopracowane.
Okazuje się bowiem, że lepsze wyniki da jeden długi i merytoryczny artykuł niż kilka krótszych, które nic nie wniosą do życia czytelnika i tylko będą powielać treści, które pojawiają się także w innych tekstach i na innych portalach. Dobrej jakości teksty są wciągające i wartościowe, zatem wiele osób chce się nimi podzielić. To zwiększa liczbę naturalnie pozyskanych linków zewnętrznych, a to może być bardzo istotne dla pozycjonowania strony. A to przekłada się na większy ruch na stronie, co zwiększa pozycję w wynikach wyszukiwania. Teraz zależność jest prosta – im wyższa pozycja, tym większy ruch organiczny na stronie i wyższe wskaźniki konwersji.
Content, który jest najchętniej udostępniany
Dobrej jakości content także chętnie jest udostępniany w mediach społecznościowych. Oczywiście ze względu na wizualną formę większości z nich najlepiej w tym wypadku sprawdzają się infografiki, ale nie tylko. Wiele osób chętnie udostępnia także linki do artykułów, które są naprawdę wartościowe. Dobry content broni się sam, jednakże jest kilka sposobów na to, by stymulować jego „udostępnialność”.
- Treść powinna być bogata w informacje. Dzięki temu będzie maksymalnie pomocna dla odbiorcy artykułu. Same konkrety, bez lania wody. Sztuczne wydłużanie tekstu nic nie da.
- Tytuł, który obala popularne twierdzenie – to jeden z tych chwytów marketingowych, który najszybciej przyciąga klientów. Artykuły wykazujące, że niektóre popularne twierdzenia to zwykłe mity, często zyskują największą popularność.
- Umieszczanie statystyk lub wyników badań to także dobry pomysł na udostępnialną treść. Można je ładnie przedstawić wizualnie i są bardzo atrakcyjne. Ponadto statystyki są bardzo wiarygodne i mogą naprawdę zwrócić uwagę.
- Nieszablonowe i zaskakujące rozwiązania – w sieci powiedziano już absolutnie wszystko. Dlatego warto, by chociaż jeden element treści był naprawdę nieszablonowy. Może to być nietypowy pomysł na rozwiązanie poruszanego w treści problemu lub po prostu ciekawa, niezwykła forma wypowiedzi.
- Nikt nie udostępni twojego artykułu, jeśli będzie to dla niego trudne. Dlatego warto zadbać o to, by na stronach były umieszczone wygodne i widoczne przyciski służące do udostępniania treści na portalach społecznościowych.
Dodaj komentarz