Jak nie spaść w wynikach wyszukiwania w Google?

Wielu przedsiębiorców skupia się na tym, jak wypozycjonować stronę w Google i pojawić się na niektóre frazy na pierwszych wynikach wyszukiwania. To się często udaje i często mamy złudzenie, że tak będzie już zawsze.

Wielu przedsiębiorców skupia się na tym, jak wypozycjonować stronę w Google i pojawić się na niektóre frazy na pierwszych wynikach wyszukiwania. To się często udaje i często mamy złudzenie, że tak będzie już zawsze. A to nieprawda.
Mało kto zadaje sobie pytanie jak nie spaść w wynikach wyszukiwania – uzyskanie wysokiej noty w wyszukiwarce to jedno, ale utrzymanie jej, to zupełnie co innego.

Spadające wejścia na stronę

Łatwo można to zauważyć – kiedy strona jest wysoko w wynikach wyszukiwania, statystyki wejść są bardzo dobre. Z czasem jednak zauważasz, że zaczynają mocno spadać. To normalne. Niestety popularność w sieci nie jest dana nam na zawsze i trzeba się nieźle napracować, by całość naprawdę dobrze działała.

Przyczyn zmniejszonej liczby wejść na stronę może być bardzo wiele. Jedno z najważniejszych jest bardzo proste: konkurencja nie śpi! Oni także starają się przebić i znaleźć się jak najwyższej w Google. Nic dziwnego, że z biegiem czasu twoja strona zaczyna spadać, zwłaszcza gdy pojawia się nowy gracz lub starszy zaczyna intensywnie inwestować w SEO i pozycjonowanie. Ale nie jest to jedyny powód.

Google ciągle zmienia swoje algorytmy. Nie do końca wiadomo, jakie czynniki wpływają na wynik strony w wyszukiwaniu i prawdopodobnie jest ich ponad tysiąc, ale ich zmiana może spowodować, że nagle strona przestaje być promowana. Tak stało się w 2015 roku, gdy nagle Google zaczęły doceniać strony mające wersję mobilną lub niedawno, kiedy okazało się, że te z certyfikatem SSL i o zwiększonym bezpieczeństwie są dodatkowo premiowane. Kolejnym problemem jest zaniedbanie. Jeśli nie zabiegasz o nowych klientów i nowe wejścia, nie będziesz ich miał, a strona powoli zacznie spadać w wynikach wyszukiwania. To duży problem, który jednak da się naprawić.

Poprawa wartości merytorycznej tekstów

Wartość tekstów, wartościowy content – te dwa pojęcia teraz ciągle pojawiają się w wypowiedziach specjalistów SEO i marketingowców. I faktycznie, im bardziej wartościowy content, tym wyższą pozycję ma strona. Google bardzo dba o to, by faktycznie wszystkie treści pojawiające się w top 10 były jak najbardziej przydatne dla użytkownika.

Dlatego tworzenie dobrej jakości tekstów i grafik to nadal powinien być dla ciebie najważniejszy punkt. To nie tylko sposób na utrzymanie starych czytelników, lecz także znalezienie nowych, tych, którzy będą mogli trafić na twoją stronę bezpośrednio z wyszukiwarki. Unikalna treść, przyciągająca uwagę i sprawiająca, że czytelnik chce pozostać na stronie na długo – to naprawdę działa. Dlatego, aby nie spaść w wynikach wyszukiwania, postaw na content.

Jak nie spaść w wynikach wyszukiwania? – aktualizuj treści!

Prowadzenie strony przez kilka lat często skutkuje tym, że części tekstów już na niej nie ma. Zdarza się także, że duża część z nich jest już po prostu nieaktualna i ludzie w ogóle nie chcą ich wyszukiwać. Na dodatek bardzo często w tekstach lub pod nimi pojawiają się nieaktualne linki, na przykład niedziałające. To nie tylko sposób na poirytowanie klientów, którzy będą chcieli w nie kliknąć, to także sposób na obniżenie pozycji w Google.

Podobnie działa treść zduplikowana – powtarzanie fraz i przeklejanie tekstów może powodować, że Google nie będzie postrzegać strony jako atrakcyjnej dla odbiorców. To wszystko może przełożyć się na niższe wyniki wyszukiwania i mniej wejść.

jak nie spaść w wynikach wyszukiwania

Sprawdź aktualność słów kluczowych

Jeśli zastanawiasz się jak nie spaść w wynikach wyszukiwania, powinieneś sprawdzać aktualność słów kluczowych.
Media są bowiem bardzo dynamiczne. Zmiany następują szybko i bardzo szybko okazuje się, że niektóre treści wychodzą z mody. Dlatego warto brać pod uwagę to, jakie słowa kluczowe zostały kiedyś użyte. Ich konkurencyjność, stawka i wartość pod względem pozycjonowania może się zmieniać – w końcu pracuje na to cała branża konkurencji. Do tego może okazać się, że coś jest po prostu niemodne i przestało być wyszukiwalne. Dlatego warto sprawdzić, czy teksty, na które nie ma wejść są dobrze zoptymalizowane pod kontem słów kluczowych. Warto zmienić chociaż tytuł i metaopisy.

Zwróć uwagę także na to, czy strona nie ma zmniejszonej liczby wejść w niektórych okresach roku. Może się okazać, że większość dobrze wypozycjonowanych treści dotyczy sezonowych słów kluczowych, czyli takich, które dotyczą Bożego Narodzenia, jesieni czy wydarzeń społeczno-kulturalnych. Jeśli tak, to czas pomyśleć o tak zwanych ever greenach – treściach, które przez cały rok będą atrakcyjne i przyciągną klienta.

Jeśli nie chcesz się zastanawiać jak nie spaść w wynikach wyszukiwania