Czy komentarze mają wpływ na pozycjonowanie strony?

Moderacja w komentarzach pod artykułami czy postami jest bardzo szeroko stosowana. Niemalże każda strona ją stosuje, usuwają obraźliwe lub agresywne treści, a część z nich po prostu nie zezwala na zostawianie komentarzy.

Moderacja w komentarzach pod artykułami czy postami jest bardzo szeroko stosowana. Czy mogą jednak wpłynąć na pozycjonowanie? Niemalże każda strona ją stosuje, usuwają obraźliwe lub agresywne treści, a część z nich po prostu nie zezwala na zostawianie komentarzy. Komentarze mogą być traktowane jako coś zbędnego i po prostu niepotrzebnego. Czy to jednak prawda?

Komentarze a pozycjonowanie

W październiku 2017 roku na konferencji State of Search pojawiła się informacja, że komentarze umieszczone bezpośrednio na stronie są silnym sygnałem dla Google. O wiele silniejszym, niż te, które zostały pozyskane w social mediach. Świadczą one bowiem o tym, że dana podstrona ma większą wartość. Ich wpływ na pozycjonowanie wydaje się więc dość znaczący!

Duże zaangażowanie użytkowników, które objawia się właśnie poprzez komentowanie i prowadzenie dyskusji, jest czynnikiem podwyższającym stronę w rankingu. Dlatego im więcej różnego rodzaju komentarzy, tym lepiej dla ogólnego wypozycjonowania strony. Oczywiście najbardziej skuteczne będą wartościowe komentarze, czyli takie, które rozwijają dany temat. Być może dzięki temu znajdą się w nich słowa kluczowe, które będą miały duże znaczenie. Warto zadbać o to, by na stronie ciągle były widoczne wszystkie komentarze. Dzięki temu Google będzie mógł je zaindeksować.

Ustalenie granic przy komentowaniu

Algorytmy Google działają w ten sposób, że jeśli komentarze odbiegają tematyką od treści serwisu i podstrony, mogą zostać uznane za spam. A to raczej nie przyczyni się do wspinania się w górę po wynikach wyszukiwania. Wręcz przeciwnie, może spowodować znaczny spadek.

Więc chociaż korzyść z udostępnienia możliwości komentowania jest bardzo duża, warto ustalić zasady komentowania. Należy uprzedzić użytkowników, że nie mogą przeklinać, stosować wulgaryzmów, agresywnych wypowiedzi czy siać spamu. I że w takim wypadku ich komentarze mogą zostać usuwane. Dotyczy to także treści, które nic nie wnoszą do dyskusji, a które służą wyłącznie pozostawieniu linku. Tego rodzaju komentarze można spokojnie usuwać. Moderacja nadal jest więc bardzo istotna, zwłaszcza że możesz dostać karę, jeśli linki w komentarzach będą prowadzić do zainfekowanych stron.

Odpowiadaj i buduj społeczność

Komentowanie treści pod artykułami ma bardzo wiele zalet. To nie tylko duży wpływ na wyniki wyszukiwania, to także możliwość budowania społeczności wokół strony. A to jest przydatne nie tylko dla osób, które chcą zbudować markę osobistą, lecz także dla tych którzy chcą zadbać o wizerunek marki. Dlatego konieczne jest odpowiadanie na komentarze internautów, zwłaszcza te, które zawierają pytanie. Dzięki temu wzbudza się większe zaufanie w odbiorcach. Odpowiedzi na pytania należy udzielać dość szybko, żeby była ciągłość wypowiedzi.

pozycjonowanie

To nie tylko rozbudowuje dyskusję. To także skraca dystans. Warto pamiętać także o tym, że taka wymiana zdań może być dla właściciela strony bardzo wartościowym źródłem informacji o jakości strony, sposobie funkcjonowania czy poszczególnych artykułach. To prawdziwa kopalnia wiedzy, warto z niej czerpać. W końcu to jest lepszym źródłem informacji o oczekiwaniach odbiorców, jak nie sami odbiorcy?