Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach podstawa, jeśli zależy nam na tym, aby nasz biznes się rozwijał. Dotarcie do potencjalnych klientów wcale nie jest proste, gdyż konkurencja jest ogromna i to praktycznie w każdej branży. To dlatego dobra strategia promocji jest tak ważna. Najlepiej zdecydować się na kilka form promocji, im bardziej różnorodnie, tym lepiej dla naszego biznesu. Jasna Góra i marketing – jak to ogarnąć?
Jasna Góra – marketing
Marketing lokalny pozwala wypromować swoje usługi w danym mieście lub na danym obszarze, na przykład w wybranym województwie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy, który działa lokalnie. Jasna Góra – marketing lokalny dobrze sprawdzi się w przypadku wszelkiego rodzaju firm usługowych, sklepów, gabinetów kosmetycznych, fryzjerskich, a także szewców, krawców i nie tylko działających w Częstochowie i w pobliżu.
Jasna Góra jest przecież rozpoznawalnym obiektem dla ludzi z całej Polski, a nawet świata. Ważne jest to, aby działania były prowadzone z głową, muszą więc być dobrze przemyślane i zaplanowane. Tak naprawdę marketing internetowy lokalny nie różni się niczym szczególnym od działań marketingowych prowadzonych ogólnokrajowo. Zazwyczaj chodzi o odpowiedni dobór słów kluczowych podczas pozycjonowania strony firmowej oraz dopasowanie reklamy do odbiorców z danego regionu. Skojarzenia z Jasną Górą to jest właśnie element, który przyciągnie uwagę na lokalny biznes. Sanktuarium wraz z klasztorem paulinów oraz jego położenie na wzgórzu, to obiekt, który bardzo często pojawia się na zdjęciach lub materiałach promocyjnych wielu firm z Częstochowy. Warto to szeroko wykorzystać w marketingu lokalnym.
Częstochowa nie jest dużym miastem, dlatego marketing na pewno się przyda. Podczas planowania takich działań, weźmy pod uwagę potrzeby, wiek, przyzwyczajenia oraz tryb życia grupy docelowej. Dzięki temu promocja będzie skuteczniejsza. Inny przekaz będziemy kierować np. do osób starszych, którym Jasna Góra kojarzy się z wiarą katolicką i z tradycyjnymi wartościami, a inny do osób młodych, którzy często kojarzą Jasną Górę z bogatą historią Polski, oraz ciekawym położeniem.
Agencja marketingowa z Częstochowy najlepiej zna lokalny rynek i skuteczne zasady promocji:
- Warto zacząć od dobrej strony internetowej, która powinna być przejrzysta, czytelna i prosta w obsłudze. Kolejnym krokiem musi być pozycjonowanie, gdyż bez takich działań bardzo trudno będzie zaistnieć w świadomości internautów. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google to podstawa, zważywszy na to, że zazwyczaj przeglądamy tylko dwie pierwsze strony w wyszukiwarce.
- Social marketing również będzie doskonałym wsparciem strategii promocji firmy, przy czym trzeba być aktywnym, a działania muszą być szczegółowo zaplanowane. Prowadzenie Facebooka czy Instagrama, wcale nie jest takie proste, jak początkowo może się wydawać. Dobrym pomysłem będzie zaangażowanie w takie działania specjalisty ds. social marketingu, który bez wątpienia udzieli nam wielu cennych wskazówek i pomoże zaplanować działania tak, aby promocja przyniosła jak najwięcej korzyści.
- Marketing z wykorzystaniem Jasnej Góry powinien opierać się również na content marketingu, który również ma duże znaczenie, jeżeli chodzi o zdobycie nowych odbiorców. Publikując ciekawe treści, tworząc newslettery, podcasty, udzielając się w portalach branżowych, zyskamy pozycję eksperta w branży, będziemy cieszyć się większym zaufaniem, co bez wątpienia wpłynie na zyski przedsiębiorstwa.
Dobra strategia promocji to podstawa
Najważniejsze jest to, aby strategia marketingowa była ściśle dopasowana do celu, jaki chcemy osiągnąć. Trzeba wziąć pod uwagę to, że marketing z wykorzystaniem Jasnej Góry może być realizowany na wiele sposobów. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, sposobu reklamowania firmy, który na pewno zadziała. W tym wypadku ważne jest podejście bardzo indywidualne, trzeba na bieżąco śledzić trendy, przeanalizować wszystkie możliwości i połączyć kilka metod promocji. Im więcej form reklamy, tym lepiej dla naszego biznesu, gdyż tak naprawdę nigdy nie wiadomo, kiedy i gdzie można znaleźć nowego klienta. Można np. wykorzystać tradycję pielgrzymek pieszych na Jasną Górę odbywających się w sierpniu każdego roku i zintensyfikować działania promocyjne w tym okresie lub po prostu wykorzystywać popularność tego miejsca przez cały rok.
Czy marketing lokalny ma sens? Oczywiście, że tak, warto zdawać sobie sprawę z tego, że Google bardzo lubi lokalne wyniki. W tym wypadku nie trzeba skupiać się na pozyskiwaniu klientów w całej Polsce, lecz skupić się na marketingu związanego lokalnie np. z Jasną Góra. Można skupić się wyłącznie na wąskiej grupie docelowej, a reklama będzie lepiej stargetowana. Pozyskanie klientów lokalnych jest tańsze, ale też bardziej precyzyjne.
Reklamując swoje usługi lokalnie, firma nie jest tak anonimowa, klient może spotkać się z nami osobiście, jednym słowem jesteśmy wśród swoich. To dlatego warto być szczerym, w końcu nie jest to działalność internetowa, klient może nas odwiedzić i na własne oczy przekonać się, czy to, co piszemy w sieci o swoim biznesie to prawda.
Lokalne, małe i średnie firmy są zazwyczaj lepiej oceniane od sieci handlowych, dlatego paradoksalnie mamy większe szanse na sukces działając w danym regionie i wykorzystując marketing związany z Jasną Górą. Klienci z pewnością docenią nasz wkład, wysiłek, historię firmy i będą korzystać z naszych usług czy produktów chętniej.
Wykorzystanie symbolu Częstochowy – Jasnej Góry i marketingu lokalnego może przynieść wiele dobrego dla naszej firmy, połączenie tradycji z nowoczesnością jest wskazane.